//
کدخبر: ۱۳۸۵۹۲ //

رشته‎های دارای بازار کار را توسعه می‎دهیم

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: طبق سیاست وزارت علوم، تنها رشته هایی را در دانشگاه توسعه می دهیم که دانشجویان آن پس از فارغ التحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند.

رشته‎های دارای بازار کار را توسعه می‎دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

علی سلیمی رویکرد آموزش عالی کشور را در شرایط کنونی ارتقاء سطح توانمندی و مهارت آموزی دانشجویان عنوان کرد و افزود: این رویکرد باید در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی، دوره های مهارت افزایی، توجه بیشتر به دروس کارورزی و کارآموزی، واحدهای عملی و ... در دانشگاه ها تحقق پیدا کند.

وی اظهارکرد: طبق این رویکرد، هر دانشگاه باید یک ماموریت منطقه ای و کشوری را برای خود تعریف و در قالب آن ماموریت جهت‌دار و هدفمند حرکت کرده، دانشجو پذیرش کند و یا رشته های جدید بگیرد.

معاون آموزشی دانشگاه رازی کرمانشاه بابیان اینکه سیاست های جدید وزارت علوم توسعه کمی در دانشگاه ها را تا حدودی کنترل کرده و اجازه توسعه رشته ها را نمی‌دهد، گفت: در این راستا، تنها امکان توسعه رشته هایی وجود دارد که دانشجویان آن پس از فارغ التحصیلی بتوانند جذب بازار کار شوند.

وی همچنین بااشاره به فعالیت دفتر "ارتباط با صنعت" در دانشگاه های کشور طی سنوات گذشته، عنوان کرد: امسال وزارتخانه طی برنامه ای این دفتر را به شکل وسیع تری تحت عنوان "شبکه جامعه و دانشگاه" ایجاد کرد تا ارتباط دانشگاه علاوه بر بخش صنعت با سایر حوزه های مختلف جامعه برقرار شود.

به گفته این مسئول، دفتر شبکه جامعه و دانشگاه استان کرمانشاه نیز در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی راه اندازی شده است.

سلیمی در ادامه از کاهش جذب دانشجو مقطع کارشناسی و افزایش جذب در مقاطع ارشد و دکتری دانشگاه رازی خبرداد و گفت: البته امسال در بحث توسعه رشته ها محدودیت هایی داشته ایم، اما در بحث جذب دانشجو بجز مقطع کارشناسی کاهش نداریم.

وی بااشاره به تحصیل 12 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه رازی، یادآورشد: از این تعداد 800 دانشجو در 65 رشته دکتری و 2600 دانشجو در 120 رشته مقطع کارشناسی ارشد هستند و مابقی نیز در مقاطع کارشناسی و کاردانی تحصیل می کنند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان