//
کدخبر: ۱۳۵۸۴۸ //

پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه باید اجرایی شود

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه باید با جدیت دنبال و هرچه زودتر اجرایی شود.

پروژه تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه باید اجرایی شود
به گزارش فرتاک نیوز،

هوشنگ‌ بازوند روز یکشنبه در نشست بررسی بودجه سال 98 که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مردم شهرستان کرمانشاه خواهان رسیدگی به موضوع فاضلاب مرکز استان هستند.

وی افزود: فاضلاب شهر کرمانشاه وارد رودخانه قره سو می شود که علاوه بر ایجاد مشکل زیست محیطی و تخریب چهره شهر سلامت مردم را نیز تهدید می کند.

مقام ارشد اجرایی دولت در کرمانشاه اظهار داشت: این استان جایگاه مطلوبی در زمینه اعتبارات هزینه ای در مقایسه با دیگر استان های کشور ندارد.

بازوند افزود: سازمان برنامه و بودجه و نمایندگان استان باید تلاش کنند تا جایگاه کرمانشاه در زمینه اعتبارات هزینه ای افزایش پیدا کند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به حمایت های دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده گفت: به هیات دولت پیشنهاد دادیم‌ که به منظور بازسازی مناطق زلزله زده صد هزار تن غیر رایگان را در اختیار استان کرمانشاه قرار دهد.

بازوند ادامه داد: در صورتی که این صد هزار تن جذب شود ، می توانیم سهمیه عادی قیر طبیعی کرمانشاه را به شرق استان اختصاص دهیم.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: دستگاه های اجرایی می‌توانند به منظور واگذاری ساختمان های بدون استفاده خود، با یک سرمایه گذار به منظور افزایش ارزش افزوده وارد مذاکره شوند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح گرمسیری استان در نظر گرفته شده است، گفت: این بودجه از محل صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد و اجرای سد هواسان نیز در چارچوب این طرح دیده شده است.

بازوند افزود: مدیران استانی با وزارتخانه های خود وارد مذاکره شوند تا سهم استان کرمانشاه در لایحه بودجه سال 98 افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت سهم مناسبی برای کرمانشاه در لایحه بودجه سال 98 نبیند، نمایندگان مجلس نمی توانند اقدام چندانی برای افزایش بودجه انجام دهند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه برخی از بانک ها می توانند در پروژه های نیمه تمام سرمایه گذاری کنند، گفت: بانک ها ظرفیت خوبی به منظور اجرای پروژه ها دارند که باید از آنها استفاده کرد.

بازوند در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه 300 میلیارد تومان از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه هنوز تامین نشده است، گفت: سازمان برنامه و بودجه باید دلیل تاخیر هفت ساله برای تامین بودجه را مشخص کند تا از چنین تاخیرهایی جلوگیری شود.

وی افزود: هفت سال قبل با 300 میلیارد تومان می توانستیم اقدام های بسیاری در زمینه عمرانی انجام دهیم اما اکنون با این بودجه کار چندانی صورت نمی گیرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۸۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان