//
کدخبر: ۱۳۴۴ //
مدیرعامل انجمن تالاسمی گیلان:

مسئولان استان گیلان هیچ همکاری در زمینه ورزش بیماران تالاسمی انجام نمی‌دهند

مدیرعامل انجمن تالاسمی گیلان با اشاره به اینکه ورزش در تسکین عوارض بیماری تالاسمی نقش به‌سزایی دارد گفت: اما هیچگونه همکاری از سوی سازمان‌های مربوطه در استان گیلان در زمینه ورزش این بیماران صورت نمی‌گیرد.

مسئولان استان گیلان هیچ همکاری در زمینه ورزش بیماران تالاسمی انجام نمی‌دهند

به گزارش فرتاک نیوز، مجتبی زاهدی، اظهار داشت: نخستین دوره مسابقات فوتسال بیماران تالاسمی سراسر کشور با عنوان"جام سفیران امید" در شیراز آغاز شد.

مدیرعامل انجمن تالاسمی گیلان از حضور تیم گیلان در نخستین دوره مسابقات فوتسال بیماران تالاسمی خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور 5 تیم از استان‌های گیلان، مازندران، اصفهان، فارس و هرمزگان به میزبانی شهر شیراز از تاریخ 22 الی 24 دی ماه به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

زاهدی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مسابقات نشان دادن توانمندی بیماران تالاسمی در عرصه ورزشی است اعلام کرد: این بیماران مانند سایر اقشار جامعه می‌توانند به فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی بپردازند.

وی افزود: این حرکت به جامعه و مسئولان یادآور می‌شود که در صورت حمایت مناسب و به موقع از بیماران تالاسمی با در اختیار قرار دادن داروی با کیفیت و با دسترسی آسان و رایگان می‌توان شاهد شکوفایی استعدادهای بیماران تالاسمی در حوزه ورزش بود.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان گیلان با بیان اینکه اعضای هر تیم فوتسال شامل 9 بازیکن و یک سرپرست است افزود: تیم بیماران تالاسمی استان گیلان با حمایت و پشتیبانی انجمن تالاسمی گیلان در این مسابقات شرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه به‌دلیل کمبود منابع مالی، تیم فوتسال بیماران تالاسمی مربی نداشته و اعضای تیم به همراه سرپرست تیم تمرین می‌کنند گفت: هیئت ورزشی بیماران خاص استان گیلان قول همکاری در زمینه تامین بخشی از هزینه‌های تیم را  داده که تاکنون فقط  وعده تهیه سالنی جهت تمرین محقق شده است.

زاهدی با بیان اینکه اعضای تیم و مسئولان انجمن  تالاسمی امیدوار به تحقق قول‌های داده شده هستند خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده، هیئت ورزشی بیماران خاص و دیگر مسئولان مربوطه توجه بیشتری به ورزش بیماران تالاسمی داشته باشند تا این عزیزان با روحیه بالا به مبارزه با مشکلات درمانی و اجتماعی خود بپردازند.

مدیرعامل انجمن تالاسمی استان گیلان تصریح کرد: انجمن تالاسمی از سال 1372 در گیلان تشکیل شد و افزون بر یک هزار و 252 نفر عضو دارد و گیلان پنجمین استان ایران از نظر تعداد بیماران تالاسمی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش در تسکین عوارض بیماری تالاسمی  نقش به‌سزایی دارد گفت: اما هیچگونه همکاری از سوی سازمان‌های مربوطه در زمینه ورزش این بیماران در استان صورت نمی‌گیرد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان