//
کدخبر: ۱۳۴۱۱۱ //

شایع‌ترین سرطان‌ها بین همدانی‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شایع‌ترین نوع سرطان در سطح استان و کشور، گفت: سرطان معده و روده از شایع‌ترین انواع سرطان در بین مردم همدان و ایران است.

شایع‌ترین سرطان‌ها بین همدانی‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر حبیب‌اله موسوی‌بهار اظهار کرد: در رتبه‌های بعدی سرطان ریه، پستان در بانوان و مثانه از شایع‌ترین انواع سرطان احشایی و سرطان پوست شایع‌ترین سرطان غیراحشایی در کشور و استان هستند.

وی در رابطه با علت عمده ابتلای افراد به انواع مختلف سرطان بیان کرد: مصرف دخانیات علت اصلی ابتلا به سرطان است و در مراحل بعد استفاده نادرست و زیاد از سموم و کودهای شیمیایی کشاورزی از دیگر دلایل ابتلای افراد به سرطان به شمار می‌رود.

موسوی‌بهار با بیان اینکه شایع‌ترین علائم بروز سرطان، کاهش قابل توجه وزن است، عنوان کرد: دیدن خون در مدفوع، سخت شدن درمان زخم‌های پوستی، عادت‌های نامرتب ماهیانه در بانوان، لمس توده‌های عجیب در سینه، چسبناک و قرینه نبودن سینه بانوان از جمله علائم شایع در گونه‌های متفاوت سرطان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با مرگبار دانستن این بیماری تصریح کرد: بعد از بیماری‌های قلبی- عروقی، سکته‌های مغزی، بیماری‌های ریوی و تصادفات، سرطان علت مرگ‌ومیر را در بین افراد به خود اختصاص داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۱۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان