//
کدخبر: ۱۳۳۳۸۸ //

دیوان محاسبات استاندار آذربایجان شرقی را مشمول قانون جدید بازنشستگی نمی‌داند

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه بنده از رئیس دیوان محاسبات هم موضوع بازنشستگی استاندار آذربایجان شرقی را پیگیری کردم گفت: وی اعلام کرد که بر اساس قوانین جاری کشور هر کس بازنشسته تلقی شود این قانون شامل وی می‌شود که خدابخش بازنشسته نیست.

دیوان محاسبات استاندار آذربایجان شرقی را مشمول قانون جدید بازنشستگی نمی‌داند
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین فرهنگی با اشاره به اینکه مجمع نمایندگان استان در مجلس از تیرماه جلسه‌ای برگزار نکرده و متاسفانه تعطیل بوده و هیئت رئیسه آن هم مشخص نیست اظهار داشت: در جمع نمایندگان هم در مورد مسایل مشخصی از جمله موضوع بررسی وضعیت بقا یا بازنشستگی استاندار آذربایجان شرقی جلسه‌ای برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه به شخصه معتقدم‌ قانون بازنشستگی مشمول استاندار نمی‌شود چرا که نیروهای انسانی دولت با مدرک بالای فوق‌لیسانس با نظر دولت می‌تواند تا 35 سال خدمت کند و بازنشسته نشود، افزود: با احتساب سنوات خدمت و احتساب سنواتی که بازخرید شده بوده خدابخش به صورت تجمیعی تاکنون 32 سال خدمت کرده و 3 سال از خدمت وی باقی مانده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام اینکه مهرماه یک‌سالگی انتصاب وی به عنوان استاندار است و با توجه به مدیریت خوب وی و تلاش‌ها و جدیت در پیگیری امور استان در این شرایط تغییرات را به نفع استان نمی‌دانم.

وی گفت: اگر خدابخش خودشان بخواهند یا وزارت کشور بخواهد بازنشسته شود، امری جداست ولی اگر وزارت کشور می‌خواهد تغییراتی در استانداری بدهد، بهانه مناسبی نیست تا از آن برای کنار گذاشتن خدابخش استفاده کند چرا که قانونا امکان ادامه فعالیت وی وجود دارد و مصوبه جدید مجلس هم مشمول وی نمی‌شود.

فرهنگی با اشاره به اینکه قانون مصوب جدید مجلس گفته "بازنشسته" امکان به‌کارگیری ندارد عنوان کرد: طول خدمت ایشان بر اساس بندهای قانونی تا 35 سال تمدید شده است.

وی با بیان اینکه من از رئیس دیوان محاسبات هم موضوع بازنشستگی استاندار آذربایجان شرقی را پیگیری کردم، ادامه داد: وی اعلام کرد که بر اساس قوانین جاری کشور هر کس بازنشسته تلقی شود، اعم از تجمیعی و مداوم، این قانون شامل وی می‌شود و گرنه منع قانونی برای ادامه فعالیت مدیران وجود ندارد که از نظر من با استدلالی که عرض کردم خدابخش بازنشسته نیست.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۳۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان