//
کدخبر: ۴۹۸۹۵ //
استاندار آذربایجان شرقی:

تعاونی ها پول های مردم را به سمت تولید جذب کنند

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتظار این است که تعاونی ها با تعریف پروژه هایی، پول های مسکوت شهروندان در بانک ها را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند.

تعاونی ها پول های مردم را به سمت تولید جذب کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

اسماعیل جبارزاده عصر سه شنبه در همایش تجلیل از تعاونگران برتر استان با بیان اینکه با تدبیر دولت، سود بالای بانکی کاهش می یابد، اظهار کرد: این بدین معناست که پول ها از بانک خارج شده و به سمت تولید و سرمایه‌گذاری گسیل می شود.

 

وی افزود: پول هایی که از بانک خارج می شوند اگر صحیح مدیریت نشود،به سمت سکه و ارز می رود که هیچ سودی برای اقتصاد و تولید کشور ندارد.

 

استاندار آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: انتظار این است که تعاونی ها و مسئولان تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسته های اقتصادی تعریف کنند و با اعطای سودی بالاتر از بانک ها مردم را تشویق به سرمایه‌گذاری در این طرح ها بکنند.

 

جبارزاده ادامه داد: تعاونی ها سهام شان را به مردم بفروشند تا مردم با رغبت در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

 

وی به شرکت های تعاونی که به دنبال دریافت تسهیلات از بانک ها هستند، توصیه کرد: روش های تامین مالی از اشخاص و شهروندان بهترین راه برای رفع نیاز مالی تعاونی هاست.

 

استاندار آذربایجان شرقی تجلیل از تعاونگران را بر خود وظیفه دانست و گفت: دولت بنا دارد نقش خود در اقتصاد را کمرنگ کرده و جایگاهش را به بخش خصوصی و تعاون بدهد.

 

جبارزاده با بیان اینکه سال جاری به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده است، افزود: از همه بخش ها به خصوص بخش تعاون انتظار می رود که با جذب تسهیلات در بخش تولید و اشتغال فعال شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این همایش با اشاره به صادرات 59 هزار دلاری تعاونی های استان در دولت دهم گفت: صادرات بخش تعاونی در طول دولت یازدهم بیش از 199 هزار دلار است.

 

وی همچنین از افزایش تسهیلات پرداختی دولت تدبیر و امید به تعاونی ها نسبت به گذشته خبر داد و افزود: تسهیلات پرداختی به تعاونی ها در دولت یازدهم حدود سه هزار میلیارد ریال است.

 

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی تعداد تعاونی های فعال در استان را 4 هزار و 200 تعاونی با یک میلیون و 631 هزار عضو اعلام کرد و گفت: 60 هزار نفر در این تعداد تعاونی مشغول کار هستند.

 

وی با اشاره به سهم تعاونی ها در اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: باید به گونه ای تلاش کنیم که سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد محقق شود که متاسفانه تاکنون این سهم به عدد مناسبی نرسیده و هم اکنون این سهم به میزان شش درصد است که باید تلاش کنیم آن را به 25 درصد برسانیم.

 

حسینی همچنین با اشاره به تعداد واحد های مسکونی ایجاد شده توسط تعاونی های استان گفت: در طول دولت دهم 14 هزار واحد مسکونی از طریق تعاونی های مسکن ایجاد شده بود که این تعداد در دولت یازدهم به 24 هزار تعاونی رسیده است.

 

در این همایش از تعاونگران برتر در حوزه های معدن، تولید، مسکن و خدمات تجلیل شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۹۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان