//
کدخبر: ۱۲۷۳۲۱ //

همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در 500 نقطه از استان فارس و با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در شیراز برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

صبح جمعه 23 شهریور و همزمان با سراسر کشور بزرگترین اجتماع مادران به همراه فرزندان شیرخوارشان با عنوان شیرخوارگان حسینی در 500 نقطه از استان فارس و با محوریت حرم سوم اهل بیت(ع) و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در شیراز برگزار شد.

این مراسم که به طور مستقیم از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی پخش و توسط ده ها عکاس و خبرنگار از خبرگزاری ها و رسانه های معتبر داخلی پوشش داده شد؛ در بزرگداشت روز جهانی حضرت علی اصغر(ع) برگزار شده است.

این مراسم در واقع بیان کننده داستان اتفاقی بزرگ و تاثیرگذار است که بیش از هزار سال قبل رخ داد و منشا آغاز حرکتی شد که تا امروز تداوم داشته و هر روز گسترش بیشتری در اقصی نقاط جهان پیدا می کند؛ راوی این داستان مادران و فرزندان شیرخوار و زبان روایت احساس و شور و عاطفه ای ماندگار در قلب های همه عاشقان و پیروان سردار عشق و انسانیت و آزادگی است.

شیرخوارگان مشارکت یافته در این مراسم معنوی و همایش عظیم؛ لباسهای سبز که نماد پرچم علوی است پوشیده و پیشانی بندهایی مزین به اسماء ائمه معصومین و فرزندان شهید حسین ابن علی(ع) بر سر دارند. فرزندانی که از اکنون خود را حاملان پرچم حضرت مهدی صاحب زمان(عج) به جهانیان معرفی می کنند.

مادران شرکت کننده در این مراسم پرشور، نذرنامه ای را قرائت کرده و کودکانشان را نذر راهی بی انتها در مسیر ظالم ستیزی می کنند که امام حسین(ع) در کربلا آغازگر آن بوده است.

آنان بلند فریاد می زنند: «یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم، او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن، یا مسیح حسین (ع)، یا علی اصغر (ع) ادرکنی».

همایش شیر خوارگان حسینی که علاوه بر 500 نقطه در فارس در پنج هزار نقطه از کشور و بیش از چهل کشور جهان برگزار شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۳۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان