//
کدخبر: ۱۲۷۱۶۸ //
نماینده سقز و بانه:

پروژه های سفر رهبر معظم انقلاب مظلوم واقع شدند

نماینده سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه های سفر مقام معظم رهبری در استان کردستان مظلوم واقع شدند و بسیاری از پروژه های این حوزه هنوز ناشناخته و نیمه تمام هستند.

پروژه های سفر رهبر معظم انقلاب مظلوم واقع شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن بیگلری در جلسه شورای ورزشی شهرستان بانه افزود: مردم در اجرای پروژه ها با دولت همکاری می کنند و تاکنون نیز حسن نیت خود را نشان دادند و بسیاری از پروژه ها با همت مردم به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: امسال برای شهر بانه سالی طلایی است چرا که پروژه های مهمی مانند بیمارستان 98 تخت خوابی رازی، ساختمان دانشگاه آزاد و سد عباس آباد به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه تا پایان آبان ماه به بهره برداری می رسد اضافه کرد: همچنین درمانگاه تامین اجتماعی بانه نیز به زودی با حضور مقامات کشوری به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: امسال در بخش ورزشی در بانه اقدامی انجام نشده اما سالن هزار و 200 نفری توحید که جزء مصوبات سفر مقام معظم رهبری است تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

در ادامه این جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان بانه اظهار داشت: در شهر بانه برای هیات های ورزشی فضای مناسب وجود ندارد و بسیاری از ورزشکاران در مکان های نامناسب و فضاهای غیر استاندارد تمرین می کنند.

وی اضافه کرد: باوجود تلاش های انجام شده برای تقویت و افزایش زیرساخت های ورزشی همچنان با کمبود سرانه فضای ورزشی در بانه مواجه هستیم.

وی افزود: سالن هزار و 200 نفری توحید هم اکنون در حال احداث است که در ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد و چمن ورزشی سالن تختی هم نیاز به بازسازی دارد و اقداماتی در این راستا در حال انجام است.ان

رئیس اداره ورزش و جوانان بانه گفت: اعتباراتی برای محوطه سازی استادیوم تختی و صفری اختصاص یافته که به زودی عملیات اجرای آغاز می شود.

وی با بیان اینکه کمبود سالن ورزشی یکی از مشکلات ورزشکاران در بانه است اضافه کرد: سالن برای بانوان و سالن ویژه ورزش های رزمی در بانه وجود ندارد و در شهرهای تابعه هم تنها یک سالن ورزشی در شهر بوئین وجود دارد.

مرادی وجود زمین های روباز ورزشی در روستاها را ضروری دانست افزود: در روستاهای شهرستان زمین ورزشی روباز وجود ندارد و بسیاری از روستاییان زمین های به ما اهدا می کنند اما اعتبارات لازم برای مناسب سازی این زمین نداریم.

وی عدم اجرای ماده 88 قانون بخشی از درآمدهای دولت را برای حوزه ورزش را یک معضل عنوان کرد و گفت: اجرای ماده 88 معایب و محاسن زیادی دارد که یکی از محاسن آن اداره و نظارت بر سالن های ورزشی توسط بخش خصوصی به شیوه ای درست است اما این امر به منبع درآمد بخش خصوصی تبدیل شده و هیات های ورزشی در این راستا متضرر شدند و مجبور می شوند بابت تمرین در سالن ها هزینه های زیادی پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: امسال در بخش ورزشی بیش از سه میلیارد ریال برای دولت درآمد در بانه ایجاد شده که تنها 40 درصد آن به شهرستان برگشت داده می شود که در این راستا تاکنون 400 میلیون ریال به شهرستان بازگشت داده شده است.

مرادی گفت: ضروری است که سازمان های دولتی با در اختیار قرار دادن خوابگاه ها و مهمان سراها برای برگزاری مسابقات ورزشی از بخش ورزشی حمایت کنند.

وی اضافه کرد: مجمع خیرین ورزشیار باید در شهرستان بانه برای حمایت از قهرمانان ورزشی تشکیل شود و در هنگام برگزاری مسابقات و اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، بانه دارای 2 استادیوم ورزشی شهید صفری و تختی است که این 2 استادیوم داری سالن های سقف بلند برای ورزش های توپی و سالن های کشتی، وزنه برداری و پینک پنگ است.

در شهرهای تابعه هم سالن ورزشی به دلیل مشکلات خاص به آموزش و پرورش واگذار شده و در روستاهای ابولحسن، سیاه حومه و زرواو زمین ورزشی واگذار شده اما مناسب سازی انجام نشده است.

شهرستان بانه 9 هزار ورزشکار بیمه شده دارد که از این تعداد پنج هزار نفر مرد و چهار هزار نفر ورزشکار زن هستند. آمار ورزشکاران سازمان یافته و سازمان نیافته شهرستان بانه به بیش از 15 هزار نفر می رسد.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۱۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان