//
کدخبر: ۱۰۸۲۳ //

افتتاح دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان با حضور معاون وزیر ارشاد

با حضور معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) شامگاه چهارشنبه دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان گشایش یافت.

 افتتاح دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان با حضور معاون وزیر ارشاد

 این دفتر همزمان با مراسم افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی افتتاح شد.

معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: طبق مصوبات هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در چهار استان افتتاح شد و در سال آینده نیز دفاتر خبرگزاری سایر استان ها آغاز به کار خواهد کرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: استان همدان در زمینه افتتاح دفتر خبرگزاری پیشتاز بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز گفت: همدان از استان های فرهنگی کشور بوده و از این لحاظ درخشندگی خاصی در کشور دارد.

فاضل عبادی با بیان اینکه وجود بیش از یک هزار و ٧٠٠ اثر تاریخی و طبیعی در استان نشان دهنده ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی همدان است، افزود: مردم همدان، مردمی همواره در صحنه بوده و در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن حضوری پررنگ در همه عرصه ها داشته و دارند.

عبادی ادامه داد: ٦٤ تشکل در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای در استان همدان فعالیت دارند و از این تعداد هفت تشکل به صورت رسمی ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی استان همدان در حوزه فرهنگی فعال و توانمند است، خاطرنشان کرد: بحث توجه به عدالت فرهنگی در استان ما جدی است و اخذ مجوز توسط بیش از یک هزار واحد خصوصی، فعالیت بیش از ٥٦٠ کانون فرهنگی و هنری مساجد و توزیع برنامه های استانی در سطح شهرستان ها، گواه این امر است.

عبادی برگزاری برنامه های مرتبط با حوزه کودک و نوجوان را از دیگر فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برشمرد و گفت: هدف ما این است که همدان را به پایلوت برنامه های فرهنگی و هنری کودک و نوجوان تبدیل کنیم.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان