//
کدخبر: ۱۰۷۹۹ //
با شرکت 7 کشور

کنگره بین‌المللی سلامت همراه در شیراز درحال برگزاری است

دبیر کنگره بین‌المللی سلامت همراه گفت: کنگره بین‌المللی سلامت همراه با حضور هفت کشور و 500 شرکت‌کننده از دانشگاه‌های پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدت 2 روز در شیراز در حال برگزاری است.

کنگره بین‌المللی سلامت همراه در شیراز درحال برگزاری است

سید جلیل معصومی امروز در حاشیه برپایی کنگره بین‌المللی سلامت همراه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بهبود سلامت مردم و کاهش هزینه‌های درمانی و نیز استفاده از نرم‌افزارهایی در تلفن همراه و دریافت خدمات پزشکی موردنیاز و کاهش مراجعه بیماران به مراکز درمانی از مهم‌ترین اهداف این کنگره است.

وی خاطرنشان کرد: در این کنگره از کشورهای انگلیس، استرالیا، هلند، ترکیه، رومانی، یونان و مکزیک حضور دارند و در مورد آخرین یافته‌های سلامت همراه به بحث گفت‌وگو می‌پردازند.

دبیر کنگره بین‌المللی سلامت همراه تصریح کرد: بیش از 400 اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال که از این تعداد 250 مقاله پذیرفته شده و به‌عنوان سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

معصومی بیان داشت: مطالعه علم‌سنجی، به‌کارگیری و ارزیابی فناوری سلامت همراه در مدیریت فشارخون، بررسی میزان امنیت برنامه‌های کاربردی موبایل در زمینه مراقبت از سلامت، آینده‌پژوهی اخلاقی به‌عنوان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای مدیریت پیشگیرانه در مواجهه با چالش‌های اخلاقی سلامت همراه ازجمله محورهای این کنگره است.

وی اضافه کرد: بررسی تأثیر پیام‌های کوتاه از طریق تلفن همراه بر ارتقا آگاهی مردان مبتلا به دیابت نوع 2، بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی تلگرام بر مراحل تغییر رفتار، تمیز کردن دندان در دانش‌آموزان شهر سنندج، معرفی اپلیکشن‌های اندرویدی، تشخیص بیماری‌های سالمندان، پایش تعادل انسان در هنگام ایستادن و نیز طراحی نرم‌افزار برای شناسایی، پیشگیری و درمان سوءتغذیه در کودکان بستری، طراحی اپلیکیشن ارزیابی تأثیر امواج صوتی بر رشد و نمو گیاهان از دیگر محورهای این کنگره است.

دبیر این کنگره بیان کرد: عوامل مؤثر در استفاده خانوارهای ایرانی از اینترنت به‌عنوان زیرساخت اصلی مورداستفاده در فنّاوری‌های سلامت همراه، جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه فناوری‌ها و ساختار مدیریتی فناوری اطلاعات در این کنگره موردبررسی قرار می‌گیرد.

 

منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان