//
کدخبر: ۱۰۵۳۷۷ //

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در کرمانشاه آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از آغاز خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در استان خبر داد و گفت: این خاموشی‌ها احتمالا تا 25 مرداد ادامه دارد.

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در کرمانشاه آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیمراد مرادی مجد امروز (6 تیر) در نشست خبری گفت: متاسفانه از روز گذشته مجبور شدیم خاموشی برنامه‌ریزی شده برای استان اعمال کنیم.

وی ادامه داد: میزان سهمیه خاموشی روز گذشته کرمانشاه 80 مگاوات و سهمیه امروز 40 مگاوات بود.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه با بیان اینکه سعی می‌شود این خاموشی‌ها پراکنش مناسبی در سطح استان داشته باشد، عنوان کرد: میزان خاموشی در داخل شهر یک ساعت و برای خارج از شهر دو ساعت در نظر گرفته شده و در تمام  شهرها و روستاها اعمال می‌شود.

مجد از وجود 240 فیدر تغذیه کننده یا به عبارتی کلید قطع و وصل برق در استان یاد کرد که هر بار  خاموشی برنامه‌ریزی شده بر اساس این فیدرها اعمال می‌‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا حد امکان خاموشی‌ها برای یک منطقه تکرار نشود.

به گفته این مسئول، فیدرهایی که مناطق حساس یا مراکز بیمارستانی زیر مجموعه آن است از قبل مشخص شده و در آخر دوره قرار می‌گیرند و تلاش می‌شود خاموشی برای آنها اعمال نشود.

مجد دلیل این خاموشی را کمبود برق دانست و یادآوری کرد: برق مانند آب نیست که بتوان آن را ذخیره کرد و به هرمیزان که تولید داشته باشیم می‌توانیم مصرف کنیم.

وی تاکید کرد: شبکه برق در سراسر کشور یک شبکه به هم پیوسته است که اگر کمبودی در نقطه‌ای وجود داشته باشد باید از طریق سراسر کشور تامین شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیرو برق استان کرمانشاه هدف از خاموشی‌های اعمال شده را نیز ایجاد تعادل در میزان تولید و مصرف عنوان کرد.

مجد با بیان اینکه اعمال این خاموشی‌ها به لحظه به ما اعلام می‌شود، گفت: از همین رو امکان اینکه از قبل به مردم اطلاع رسانی کنیم وجود ندارد.

وی گفت: امکان بروز این خاموشی‌ها تا اواخر مرداد که مصرف برق به دلیل افزایش دما بالا است، وجود دارد.

مجد از مردم خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۳۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان