//
کدخبر: ۱۰۴۰۷۳ //

سنجش سلامت ۲۸ هزار نوآموز کرمانشاهی آغاز شد

مسئول واحد نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت کرمانشاه گفت: طرح سنجش سلامت ۲۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و ۴۰۰۰ پیش‌دبستانی از امروز آغاز شد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

 سنجش سلامت ۲۸ هزار نوآموز کرمانشاهی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

الهه صادقی اظهار داشت: هر ساله در فصل تابستان نوآموزان در پایگاه‌های سلامت از نظر بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و خدمات پزشکی مورد معاینه و غربالگری قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هدف از غربالگیری نوآموزان، ارزیابی آنها از نظر سطح سلامت بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی است گفت: به منظور سنجش این نونهالان 21 پایگاه ثابت، 12 پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی برای ارجاعات در سطح استان دایر است.

صادقی افزود: والدین برای ثبت نام نوآموزان به مدارس مراجعه کرده و با توجه به نوبتی که مدارس برای سنجش فرزندان آنها تعیین می‌شود باید در تاریخ مقرر شده به پایگاه‌های سنجش سلامت موجود در سطح استان مراجعه ‌کنند.

مسئول واحد نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه چنانچه نونهالان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مشکل داشته باشند به مرکز تخصصی ارجاع داده می‌شوند افزود: در صورتی که مرکز تخصصی سنجش تأیید کند که نونهال در یک یا چند مورد از موارد بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی مشکل دارد آنها را به مدارس استثنایی معرفی می‌‌کند.

وی گفت: سنجش سلامت 28 هزار نوآموزان بدو ورود به دبستان و 4000 پیش‌دبستانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، آموزش ‌و پرورش و سازمان بهزیستی انجام می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی و آموزش ‌و پرورش بیشترین همکاری را در این زمینه دارند.

صادقی افزود: برای سنجش سلامت، نوآموزان بدو ورود به دبستان در اولویت معاینه پزشکی و سنجش نونهالان پیش‌دبستانی در اولویت دوم قرار دارند.

مسئول واحد نوجوانان و مدارس معاونت بهداشت کرمانشاه با بیان اینکه برای مناطق روستایی پایگاه‌های سنجش سلامت احداث شده است افزود: اسلام‌آباد غرب دارای دو پایگاه ثابت است که روستاهای اطراف این شهرستان می‌توانند به این پایگاه مراجعه کنند و بخش حمیل دارای یک پایگاه و شهرستان پاوه نیز دارای چهار پایگاه سیار است.

وی افزود: روستاهایی حاشیه‌ای که سنجش سلامت ندارند با مراجعه به نزدیکترین سنجش سلامت واقع در روستای مرکزیت آن مناطق می‌توانند سنجش سلامت نونهالان را انجام دهند.

صادقی با بیان اینکه مرکز تخصصی کار لکه‌گیری را انجام می‌دهد گفت: درصورتی که زمان سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی به اتمام برسد و نونهالی از نظر سلامت سنجش نشده باشد والدین آنها می توانند به مرکز تخصصی سنجش استان کرمانشاه مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان