//
کدخبر: ۵۱۸۲۸ //
به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل

رئیس جمهوری وارد نیویورک شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل به آمریکا سفر کرده است، ساعت 12 و 15 دقیقه بعدازظهر به وقت محلی وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد.

رئیس جمهوری وارد نیویورک شد
به گزارش فرتاک نیوز،

دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا، نشست با مدیران مسئول رسانه ها در آمریکا، دیدار با سیاستمداران و مسئولین اندیشکده های آمریکایی، رهبران اسلامی آمریکا، ایرانیان مقیم در این کشور و دیدارهای دوجانبه با برخی سران کشورهای حاضر در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل از برنامه های اعلام شده سفر چهار روزه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به نیویورک است.

 

رئیس جمهوری را در این سفر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه همراهی می کنند.

 

مجمع عمومی سازمان ملل از 19 سپتامبر(28 شهریور) آغاز و تا 25 سپتامبر(سوم مهر) ادامه خواهد داشت. سران کشورها یا نمایندگان آن ها بر اساس برنامه اعلام شده در این مجمع سخنرانی خواهند کرد.

 

پیش بینی شده است حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ساعت 11 صبح به وقت محلی در صحن مجمع عمومی سخنرانی کنند.

 

به گفته غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل؛ موضوع حضور فعال ایران در جامعه بین المللی و توقعات مردم ایران از سازمان ملل ، توجه به دیپلماسی به جای هرنوع اعمال فشار و زور از طریق تحریم، توجه به موضوعات منطقه ای همچون تروریسم، افراطی گری و خشونت و نقش ایران در مهار کردن این خشونت ها و مقابله با این تهدیدات از موضوعات سخنرانی رئیس جمهوری در این دور از مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

 

همچنین همکاری ایران در حوزه های بین المللی به خصوص در حوزه های اقتصادی و پیشبرد دیپلماسی اقتصادی برای سازندگی و پیشرفت کشور، بخش دیگری از این سخنرانی خواهد بود.

 

وی افزود: رئیس جمهوری به مساله برجام هم اشاره خواهد کرد و اینکه ایران تا کنون بر تعهدات خود پایبند بوده است و از همه طرف ها هم می خواهد که به تعهدات خود پایبند باشند. این که جمهوری اسلامی هرگونه بدعهدی را متناسب با شرایط پاسخ خواهد داد و جامعه بین المللی را نسبت به عواقب بدعهدی ها هوشیار می کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۵۱۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان