//
کدخبر: ۳۷۹۶۹۱ //

امام جمعه کرمانشاه: علم و آگاهی اساس قدرت کشور است

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه سواد، شناخت، علم و آگاهی را اساس قدرت کشور دانست و گفت: برخی کشورهای پیشرفته با جمعیت کمتر اما سواد و آگاهی بیشتر و با رشد سوادشان توانستند در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشند.

امام جمعه کرمانشاه: علم و آگاهی اساس قدرت کشور است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت الله «مصطفی علما» روز یکشنبه در دیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: دانش و آگاهی عامل پیشرفت و ترقی جوامع است.

امام جمعه کرمانشاه ضمن اشاره به جایگاه بلند فرهنگیان در جامعه از خانواده بزرگ فرهنگیان استان و زحمات آنها در گسترش سواد و آگاهی قدردانی کرد.

وی ضمن اشاره به کلام مولا علی (ع)، دانش و آگاهی و پیشرفت در این زمینه را عامل قوت و قدرت دانست و گفت: اهتمام به علم و سوادآموزی باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: امام راحل (ره) با دید بلند و عمیق خود آینده کشور را می دید و پیش بینی می کرد و از مهمترین اقدامات امام بعد از پیروزی انقلاب تشکیل نهضت سواد آموزی بود، این کار در دنیا پیچید و بازتاب گسترده ای داشت و انصافا تا بحال نتیجه بخش بوده است.

وی با اشاره به رسالت پیامبران و امامان در افزایش بینش جامعه و تربیت انسان افزود: بیش از هزار جمله از حضرت علی(ع) در خصوص بحث سوادآمده است که اهمیت این موضوع را نشان می دهد.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: همه ما باید سعی کنیم نسبت به افزودن آگاهی و سواد جامعه اقدام نماییم زیرا ریشه تمام مشکلات ناآگاهی است و همه چیز به این عامل بستگی دارد، علم باعث اشراف و آگاهی می‌شود و این کار مهمی است که متولیان تعلیم و تربیت و سوادآموزی انجام می دهند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش مهارت‌آموزی در کنار سوادآموزی بسیار اهمیت دارد و سواد در کنار آگاهی و بینش نتیجه خواهد داد و با بکارگیری درست، تکمیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، میانگین سطح سواد افراد ۱۰ تا ۴۹ سال که جامعه هدف نهضت سوادآموزی است در کشور ۹۶.۶ دهم و در استان کرمانشاه ۹۶.۸ درصد یعنی ۲ دهم بیشتر از میانگین کشوری است.

این آمار در حالی است که طبق آخرین آمار سرشماری کشور در سال ۹۵، سطح سواد (افراد ۱۰ تا ۴۹ سال) در استان کرمانشاه سه دهم کمتر از میانگین کشور بود.

براساس آمار سال ۹۹ سطح سواد در جامعه هدف ۱۰ تا ۴۹ سال در کرمانشاه با ۹۶/۸ درصد ۲ دهم از میانگین کشوری بیشتر شده است.

سطح سواد در جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال استان کرمانشاه قبل از انقلاب اسلامی ۴۸/۸ درصد بود که بعد از انقلاب این رقم به ۹۶/۸ درصد یعنی ۲ برابر رسیده است.

استان کرمانشاه هم اکنون دارای ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۶۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان