//
کدخبر: ۳۷۸۰۵۸ //

اخذ کارت اقامت در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال آب خورد / شگرد جدید شیادان

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی گفت: شهروندی که برای اخذ کارت اقامت در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد کلاهبرداری واقع شده بود با تلاش کارشناسان پلیس فتا به مبالغ خود که کلاهبرداری شده بود، رسید.

اخذ کارت اقامت در فضای مجازی ۲ میلیارد ریال آب خورد / شگرد جدید شیادان
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: با مراجعه یکی از شهروندان به  پلیس فتا  استان؛ با ارائه شکوائیه‌ای اذعان داشت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی مورد  کلاهبرداری  واقع شده و بدین ترتیب از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.​

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از ثبت شکایت و اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه جهت احقاق حق این شهروند بزه دیده در دستور کار خود قرار دادند.

وی بیان داشت:در بررسی‌های اولیه صورت گرفته مشخص گردید شهروند بزه دیده برای انجام کار‌های  کارت اقامت  خود و دوستانش برای یکی از کشور‌ها به صورت غیرقانونی، با فردی در یک گروهی در  فضای مجازی  آشنا می‌شود که پس از ارتباط در شبکه‌های اجتماعی و صحبت‌های صورت گرفته به وی اعتماد می‌کند و طی چند مرحله به حساب وی مبلغ ۲۱۰ میلیون تومان واریز می‌نماید.

سرهنگ محمودی افزود: قربانی پس از فریب خوردن و اعتماد بیجا و واریز وجه به حساب فرد مجازی برای انجام کار‌های اقامت، چندین بار با وی تماس برقرار می‌کند، ولی پاسخ و نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود که در این حین متوجه کلاهبرداری بودن موضوع می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری‌ها و تلاش کارشناسان پلیس فتا استان و پس از بررسی فنی و با انجام اقدامات پلیسی و تخصصی متهم مورد شناسایی قرار گرفت که با هماهنگی‌های صورت گرفته با مقام قضائی شهروند بزه دیده به مبالغ کلاهبرداری خود رسید و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال گردید.

این مقام سایبری هشدار داد: کلاهبرداران اینترنتی با درج آگهی و تبلیغات جعلی در فضای مجازی به بهانه‌های مختلف مانند وعده اخذ اقامت، فراهم کردن شغل مناسب در خارج از کشور و تحصیل همراه با اخذ بورسیه و یا تهیه بلیط و رزرو هتل و یا سایر موضوعات اقدام به اخذ مبالغی از کاربران فضای مجازی می‌نمایند و دیگر پاسخگوی آنان نمی‌باشند که در این بین هموطنان باید هوشیار باشند و از واریز وجه به حساب این اشخاص به جد خودداری کنند و کار‌های خود را از مراجع معتبر پیگیری نمایند.

سرهنگ محسن محمودی اعلام داشت: هموطنان در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۰۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان