//
کدخبر: ۳۵۸۰۰۸ //
عقب نشینی نیروهای اوکراین

آیا سقوط لوهانسک حقیقت دارد؟

طبق گزارشات خبری اعلام شده، ارتش اوکراین از آخرین سنگر خود در لیسیچانسک عقب نشینی کرده و دستور خروج از این شهر را به نیروهای خود داده است.

آیا سقوط لوهانسک حقیقت دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ساعاتی پس از این که وزارت دفاع روسیه کنترل کامل بر شهر لوهانسک را اعلام کرد، ارتش اوکراین رسما به نیروهایش در آخرین سنگر خود که لیسیچانسک بود، دستور عقب نشینی از این منطقه را داد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واکنش به از دست دادن شهر لیسیچانسک توسط روسیه گفت: ما سرزمین های خود از جمله لیسیچانسک را پس خواهیم گرفت. اما درجه اول اولویت، محافظت از مردم می باشد.

وی با عنوان کردن این موضوع که تسلیحات جدیدی را از ایالات متحده دریافت کرده اند افزود: با سیستم های HIMARS و سلاح های مدرنی که دریافت می کنیم میتوانیم خسارات سنگینی به روسیه وارد کنیم.

رسانه های روسی، روز قبل گزارش دادند که وزیر دفاع این کشور، رئیس جمهور را در جریان کنترل کامل بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده است.

به نقل از وزارت دفاع روسیه، آزادسازی لوهانسک ( از جمهوری های خود خوانده شرق اوکراین که قبل تر از سوی مسکو به رسمیت شناخته شده بود) با سقوط لیسیچانسک و چند شهر مجاور تکمیل شد که هم اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح لوهانسک قرار دارند. وزارت روسیه عنوان کرد که نیروهای دونتسک و لوهانسک 182 کیلومتر از زمین های لوهانسک را از کنترل نیروهای کی یف آزاد کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۸۰۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان