//
کدخبر: ۳۲۴۱۶۷ //

رشد ۴۳۰درصدی واردات از عراق/صادرات به عراق ۳۱درصد افزایش یافت

سخنگوی گمرک گفت : واردات از عراق در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، از لحاظ ارزش 430درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز 31درصد رشد را تجربه کرده است.

رشد 430درصدی واردات از عراق/صادرات به عراق 31درصد افزایش یافت
به گزارش فرتاک نیوز،

روح اله لطیفی سخنگوی گمرک گفت : واردات از عراق در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه، از لحاظ ارزش 430درصد افزایش پیدا کرده و صادرات نیز  31درصد رشد را تجربه کرده است.

سخنگوی گمرک اظهار داشت : عراق دومین کشور خریدار کالاهای ایرانی در چند سال اخیر بوده که متاسفانه در سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، چند مرز با این کشور  ماهها مسدود شد و مانند بسیاری از کشورها  تجارتمان در سال گذشته کاهش یافت.

وی افزود : خوشبختانه  در پنج ماه نخست امسال با بی اثر شدن آثار کرونا بر تجارت خارجی روند تجارت خارجی کشور رو به رشد بوده و همین امر در خصوص عراق  به عنوان دومین شریک صادراتی کشورمان نیز موثر بوده است.

لطیفی توضیح داد: صادرات کشورمان به عراق تا پایان مرداد ماه، بیش از 12 میلیون و 24هزار تن به ارزش سه میلیارد و 163میلیون و 343هزار و 248دلار بوده است که نسبت به پنج ماه نخست سال قبل، از لحاظ وزنی 53درصد رشد و از لحاظ ارزش 31 درصد رشد را شاهد بودیم.

وی در باره واردات از کشور عراق گفت: در 5ماهه نخست امسال 313هزار و 612 تن کالا به ارزش 175میلیون و 989هزار و 687دلار  نیز از عراق وارد کشورمان شد که نسبت به مدت مشابه  سال قبل از لحاظ وزنی 970درصد و از لحاظ ارزش 430درصد رشد را شاهد بودیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۱۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان