//
کدخبر: ۳۲۰۲۱۳ //

پیش بینی قیمت طلا تا پایان محرم /قیمت طلا و سکه امروز

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران از بالا رفتن حجم تقاضا برای سکه طرح جدید به جهت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: از همین رو حباب سکه امروز ۵۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

پیش بینی قیمت طلا تا پایان محرم /قیمت طلا و سکه امروز

محمد کشتی‌آرای با اشاره به افزایش قیمت سکه در بازار امروز درباره عوامل موثر بر آن توضیح داد: امروز بازار‌های جهانی تعطیل است و اونس در سطح ۱۷۶۴دلار ثابت مانده اما به دلیل تغییرات ناچیز نرخ ارز و همچنین افزایش تقاضا برای سکه طرح جدید، امروز قیمت سکه افزایش یافته ولی بهای طلا و انواع دیگر سکه تقریبا بدون تغییر مانده است.

او اضافه کرد: افزایش تقاضا برای سکه امامی باعث شده امروز حباب آن تا ۵۰۰هزار تومان افزایش یابد اما به طور کل رکود فصلی شروع شده و بازار طلا تحت تاثیر حال و هوای محرم خلوت است؛ ضمن اینکه بازار از اواسط هفته آینده به مدت یک هفته، به مناسبت سوگواری ایام محرم تعطیل خواهد شد و به نظر می‌رسد تا آن زمان حجم داد‌وستد و تقاضا برای سکه همچنان بالا باشد.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت‌ها نیز پیش‌بینی کرد: اظهارنظر‍‎‌های متفاوتی درباره قیمت طلای جهانی در آینده مطرح می‌شود و عده‌ای معتقدند که ارزش طلا به مسیر نزولی بازخواهد گشت و عده‌ای هم بر این باورند که به دلیل اوج‌گیری کرونا و شرایط نامناسب اقتصادی، ارزش طلای جهانی بیش از این افزایش خواهد یافت.

کشتی‌آرای تصریح کرد: اما به نظر من اونس فعلا محدوده فعلی را حفظ خواهد کرد و این پیش‌بینی‌ها چندان قابل استناد نیست؛ در چنین شرایطی چنانچه نرخ ارز هم در بازار داخل نوسان زیادی نداشته باشد، شاهد افزایش بیشتر قیمت طلا و سکه نخواهیم بود.

قیمت طلا و سکه امروز ۱۷مرداد ماه ۱۴۰۰

به گزارش فرتاک نیوز، نایب رییس دوم اتحادیه طلا در پایان با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی با رشد ۱۰۰هزار تومانی در مقایسه با دیروز به ۱۱میلیون و ۲۶۰هزار تومان رسید و بهای سکه طرح قدیم هم بدون تغییر ۱۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: نیم سکه امروز با قیمت پنج میلیون و ۷۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین ارزش هر مثقال طلای ۱۷عیار آب شده هم در بازار امروز به چهار میلیون و ۷۱۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۸۹هزار تومان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۰۲۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان