//
کدخبر: ۳۱۵۰۳۰ //

پیش بینی قیمت طلا تا روی کار آمدن دولت جدید

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است که تا روی کار آمدن دولت جدید و همچنین اعلام نتیجه نشست وین، قیمت طلا و سکه در محدوده فعلی باقی خواهد ماند.

پیش بینی قیمت طلا تا روی کار آمدن دولت جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ثبات قیمت‌ها در بازار طلای امروز اظهار کرد: ارزش اونس جهانی با اندکی افزایش در مقایسه با دیروز به ۱۷۸۲دلار رسید اما از آنجا که دلار با کاهش جزیی همراه بوده، قیمت طلا و سکه هم اندکی ارزان شده است.

کشتی‌آرای با مروری بر روند بازار طی این هفته بیان کرد: اوایل هفته بازار طلا تحت تاثیر جو روانی انتخابات، سقوط حدود ۱۰۰دلاری اونس جهانی و همچنین روند نزولی نرخ ارز در مسیر کاهشی قرار گرفت و حتی قیمت سکه ۶۰۰هزار تومانی افت کرد، اما در ادامه هفته بازار به روند قبلی خود بازگشت و قیمت طلا و سکه کمی افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت تقاضا خاطرنشان کرد: اگرچه هیجان انتخابات فروکش کرده اما همچنان مذاکرات برجام ادامه دارد و پیش‌بینی‌های متفاوتی درباره توافق با آمریکا به گوش می‌رسد، به همین دلیل مردم نسبت به آینده بازار تردید دارند و نگرانی آن‌ها از بروز یک اتفاق غیرمنتظره باعث شده در بازار طلا و سکه سرمایه‌گذاری نکنند.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی آینده بازار بیان کرد: از طرفی در نیمه مرداد ماه دولت جدید شروع به کار خواهد کرد و احتمالا بعد از آن باز هم شاهد تغییر هیجانی قیمت‌ها باشیم، اما به نظر می‌رسد تا آن روز اگر اتفاقی درمورد برجام رخ ندهد و ارزش اونس و دلار چندان تغییر نکند، به دلیل نبود تقاضا طلا و سکه هم در قیمت فعلی باقی خواهد ماند.

 

قیمت طلا و سکه ۲تیر ماه ۱۴۰۰

کشتی‌آرای در پایان با اشاره به قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه تمام طرح امامی به ۱۰میلیون و ۳۷۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۰میلیون و ۲۵۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته شد؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم به چهار میلیون و ۵۰۲هزار و ارزش هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۳۹هزار تومان رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۰۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان