//
کدخبر: ۳۱۱۲۰۰ //

افزایش قیمت طلا علیرغم تعدیل قیمت کامودیتی‌ ها

قیمت طلا و نقره در معاملات روز گذشته ایالات متحده در حالی روند صعودی در پیش گرفت که با مشاهده کاهش قیمت‌ها در معاملات ابتدای روز، معامله‌گران صف خرید تشکیل دادند.

افزایش قیمت طلا علیرغم تعدیل قیمت کامودیتی‌ ها
به گزارش فرتاک نیوز،

نمودارهای فنی فلزات گرانبها همچنان بیانگر ادامه مسیر صعودی هستند. بر این اساس روز گذشته طلای آتی ژوئن با ۲.۶۰ دلار افزایش به قیمت ۱۸۸۱.۱۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۵ دلار افزایش به قیمت ۲۸.۰۷۵ دلار در هر اونس معامله شد.

شاخص‌های سهام ایالات متحده در پایان معاملات روز روند صعودی در پیش گرفت. به نظر می‌رسد در روزهای پایانی معاملاتی هفته، همچنان کمی خطر ریسک پذیری در بازارها مشاهده می‌شود. معامله‌گران و سرمایه‌گذاران همچنان مساله تسهیل سیاست‌های پولی فدرال رزرو را تحت نظر دارند. به دنبال صورت جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC که روز چهارشنبه منتشر شد مباحثی در رابطه با برنامه کاهش خرید اوراق بهادار با توجه به شرایط اقتصادی مطرح شده است. در آخرین نشست کمیته بازار آزاد در اواخر آوریل، فدرال رزرو همچنان اصرار داشت که افزایش تورم موقتی است و افزایش قیمت کالاهای خام در هفته‌های پس از آن باعث شد تا فدرال رزرو فرضیه تورم مشکل ساز را به عنوان یک فرضیه صحیح در نظر بگیرد. 

قیمت نفت خام که به بالاترین سطح دو ماهه خود رسیده بود، در ابتدای هفته جاری اندکی عقب نشینی کرد. همچنین قیمت مس هم اندکی از بالاترین سطح ده ساله خود عقب نشینی کرد و بازارهای آتی غلات نیز اندکی ریزش کرد. قیمت سنگ آهن هم در بازارهای آسیایی مسیر کاهشی در پیش گرفته است در حالی که معاملات آتی الوار در ایالات متحده بیش از ۲۵ درصد از بالاترین رقم اخیر خود عقب نشینی کرده است. با این وجود همچنان بسیاری از ناظران بازار بر این باورند که تورم اکنون چهره خود را نمایان کرده و علیرغم عقب نشینی‌های قیمتی، به طور کلی افزایش قیمت مصرف کننده و تولید کننده در چند ماهه آینده محرز شده که می‌تواند بیانگر تورم احتمالی مشکل ساز باشد.

بیت‌کوین و سایر رمزارزهای در پایان روز پنجشنبه پس از تشکیل صف فروش روز چهارشنبه که ناشی از هشدار چین مبنی بر عدم صدور مجوز پرداخت کالاها و خدمات با بیت‌کوین ارزیابی شده بود، اندکی ثبات یافت. حرکت روز چهارشنبه بازار رمزارزها بیانگر این واقعیت بود که با تغییر قوانین بازی، روند صعودی در بازارهای بزرگ هم به راحتی رنگ می‌بازد، به خصوص زمانی که این تغییر بازی در پرجمعیت‌ترین کشور جهان و دومین اقتصاد بزرگ دنیا به وقوع بپیوندد.

 

در بازارهای مهم خارجی، شاخص دلار آمریکا روند کاهشی خود را ادامه داد. قیمت نفت خام نیمکس هم با اندکی کاهش به ۶۲.۵۰ دلار در هر بشکه رسید. گفتنی است فروش نفت خام در هفته جاری به شدت افزایش یافته که بخشی از آن ناشی از احتمال بازگشت آمریکا به برجام و حذف تحریم‌های نفتی ایران و در نتیجه بازگشت رسمی ایران به بازار نفت خام است. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۶ درصدی معامله شد.

طلا

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای ژوئن در بالاترین سطح چهار ماه و نیم گذشته قرار دارند، روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخودار است. روند افزایشی هفت هفته‌ای نیز در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت فنی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۸۰۸.۴۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۹۱.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عنوان شده است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا در کمترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۶۴.۲۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم در کمترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۱۸۵۲.۲۰ دلار در هر اونس است.

نقره

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

قیمت‌های آتی نقره جولای اکنون در بالاترین سطح سه ماه و نیم گذشته قرار دارد. روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار و روند افزایشی هفت هفته‌ای در نمودارهای روزانه مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات روز چهارشنبه یعنی ۲۸.۳۶۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم بر روی بالاترین سطح قیمت معاملات هفته یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس قرار گرفته در حالی که سطح پشتیبانی نخست بر روی پایین‌ترین نرخ معاملات هفته یعنی ۲۷.۴۲۵ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی ۲۷ دلار در هر اونس مشاهده شده است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۲۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان