//
کدخبر: ۳۰۳۱۹۲ //

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۲۶

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۷ سنت معادل ۰.۸۳ درصد کاهش به ۶۸ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۹۹/۱۲/۲۶

به نقل از رویترز، در حالی که خبرها در مورد افزایش ذخایر نفت آمریکا و توقف تزریق واکسن آسترازنکا در چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه سبب نگرانی ها از توقف روند ترمیم اقتصادی شده است، قیمت نفت روز سه شنبه شاهد کاهش بود و افت قیمت نفت برای سومین روز متوالی ادامه یافت.
به گزارش فرتاک نیوز، بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 57 سنت معادل 0.83 درصد کاهش به 68 دلار و 31 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه آوریل نیز با 52 سنت معادل 0.80 درصد کاهش به 64 دلار و 87 سنت رسید.
پس از انتشار گزارش هایی از احتمال بروز عوارض جدی، 3 کشور بزرگ اروپایی یعنی آلمان، فرانسه و ایتالیا اعلام کردند که تزریق واکسن آسترازنکا به شهروندانشان را متوقف کرده اند، هرچند سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که هیچ ارتباط اثبات شده ای بین عوارض مشاهده شده و واکسن وجود ندارد.
این اقدامات سبب شده تا نگرانی ها از روند کند واکسیناسیون در اروپا تشدید شود. عدم پیشرفت سریع فرآیند توزیع واکسن ممکن است ترمیم اقتصادی در یکی از بحران زده ترین مناطق جهان در دوره پسا کرونا را به تعویق بیاندازد.
شیوع ویروس کرونا سبب شده تا تقاضا برای مصرف نفت کاهش یابد و فعالان بازار امیدوارند با تزریق واکسن کرونا در اقتصادهای بزرگ میزان تقاضا به سطح قبلی باز گردد.
در آمریکا، حجم ذخایر نفتی به دلیل سرمای شدید ماه گذشته که سبب توقف بسیاری از پالایشگاه ها در ایالت تگزاس شد شاهد افزایش بوده است.
تحلیلگران موسسه آی ان جی اکونومیکس در یادداشتی نوشتند: «حجم ذخایر نفتی در هفته های اخیر به شدت رشد داشته که ناشی از اختلال در فعالیت پالایشگاه ها بوده است. اکنون حجم ذخایر در حال نزدیک شدن به رقم 500 میلیون بشکه است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۱۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان