//
کدخبر: ۲۶۱۴۷۸ //

قیمت نفت به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید

قیمت نفت در بازارهای جهانی با بیش از یک دلار افزایش به 32.22 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز بیش از 3 درصد افزایش یافت و پس از انتشار گزارش افزایش فعالیت پالایشگاه‌های چین که از بالا رفتن تقاضا خبر می‌دهد، به بالاترین رقم یک ماه گذشته رسید.

هر بشکه نفت برنت با 1.09 دلار افزایش 32.22 دلار فروخته شد. نفت برنت امروز تا 32.44 دلار، بالاترین رقم از 14 آوریل هم بالا رفته بود.

این نوع نفت دیروز 7 درصد رشد قیمتی را ثبت کرد و پس از دو هفته افرایشی، در مسیر ثبت افزایش 3 درصدی در این هفته نیز قرار دارد.

نفت خام آمریکا نیز با 92 سنت افزایش 28.48 دلار معامله شد. این شاخص نفتی به 28.54 دلار، بالاترین رقم از اوایل آوریل هم رسیده بود. WTI در روز گذشته 9 درصد رشد قیمتی را ثبت کرد و در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی قرار دارد. این افزایش حدود 15 درصد برآورد شده است.

در میانه کاهش تولید اوپک و دیگر کشورهای تولیدکننده، نقطه‌های روشنی در زمینه تقاضا دیده می شود، آمارهایی که امروز منتشر شد، نشان داد که مصرف روزانه نفت چین در ماه آوریل با افزایش فعالیت پالایشگاه ها بهبود یافته است.

بانک بارکلیز، پیش بینی خود برای قیمت نفت برنت و WTI در سال 2020 را 5 تا 6 دلار و برای سال 2021 تا 16 دلار افزایش داده است.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد که ذخایر نفت جهان در نیمه دوم امسال حدود 5.5 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد در عین حال، ذخایر نفت آمریکا پس از 15 هفته کاهش، این هفته نیز کاهش یافت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۴۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان