//
کدخبر: ۳۰۲۸۴۳ //

رشد صنایع معدنی و ایجاد اشتغال با انتقال آب از خلیج فارس

مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن گفت: دستیابی به منابع آبی پایدار و ایجاد تحول اقتصادی در فلات مرکزی و شرق کشور، رشد صنایع معدنی، اشتغال زایی و بهره‌گیری از پتانسیل‌های بومی از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان است.

رشد صنایع معدنی و ایجاد اشتغال با انتقال آب از خلیج فارس
به گزارش فرتاک نیوز،

«محمد حسن اسدی» اجرای این طرح را گامی برای توسعه پایدار بیان کرد و افزود: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سایه‌ ایجاد زیرساخت هایی همچون تامین آب پایدار حاصل می شود.

وی گفت: کشورمان از معادن غنی برخوردار است که بسیاری از توسعه ها به دلیل نبود آب کافی عملیاتی نشده و تلاش می شود که با همت و سرمایه گذاری شرکت های خصوصی در حوزه صنایع معدنی، راه را برای فرآوری مواد معدنی هموار شود.

اسدی یادآور شد: همچنین از دیگر مزیت های پروژه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان حفظ ذخایر آب های زیرزمینی و ممانعت از حفر چاه های غیر مجاز، از دیگر دستاوردهای قابل توجه پروژه انتقال آب است که برای احیای محیط زیست تاثیر مثبت خواهد داشت.

اجرای ابَرپروژه ای با اتکا به توان داخل

این مقام مسوول خاطرنشان ساخت: اجرای این طرح ها با تکیه بر توان داخلی انجام خواهد شد و چه در دوران ساخت و چه بعد از بهره برداری از طرح، چرخ صنایع سرعت خواهد گرفت و زمینه‌ی اشتغال عظیمی فراهم می شود.

اسدی تامین آب مورد نیاز دیگر صنایع همچون پتروشیمی ها، کشت های گلخانه ای و همچنین تامین آب شرب را از آثار پروژه مزبور بیان کرد.

وی، شرکت های بزرگ حوزه معدن و صنایع معدنی مشارکت کننده در اجرای این پروژه را، شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، گل گهر، چادرملو، گهر زمین، فولاد اپال پارسیان و فولاد خراسان معرفی کرد که در شمار شرکت های سرمایه گذار در این پروژه ملی به حساب می آیند.

به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت به تازگی از آیین بهره‌برداری و شروع عملیات اجرایی طرح انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به استان‌های شرقی و مرکزی کشور توسط رییس جمهوری خبر داد.

 «علیرضا رزم حسینی» با بیان اینکه این آیین مزبور روز یکشنبه (فردا) به شیوه ویدیوکنفرانسی با حضور رییس جمهور برگزار خواهد شد، افزود: قطعه ۲ از خط یک انتقال آب خلیج فارس به صنایع سرچشمه و قطعه ۳ خط یک انتقال آب از خلیج فارس به اردکان (چادرملو) در این روز افتتاح خواهد شد.

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی خط ۲ انتقال آب از خلیج فارس به استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی نیز با دستور ویدیوکنفرانسی رییس جمهوری آغاز می‌شود.

رزم حسینی در ارتباط با انتقال آب به اصفهان نیز توضیح داد: روز یکشنبه عملیات اجرایی خط ۳ انتقال آب از خلیج فارس به استان اصفهان آغاز خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خط ۴ انتقال آب به سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این روز به شکل همزمان عملیات اجرایی انتقال آب از دریای عمان (چابهار) به زاهدان نیز آغاز می شود.

وی حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ملی انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان را ۱۲۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان