//
کدخبر: ۳۰۲۰۷۹ //

همکاری ایران و چین برای ساخت آینده بهتر

مهمترین اجلاس سالیانه خلق چین روز جمعه با هدف برنامه ریزی و هدف گذاری توسعه اقتصادی چین بازگشایی شد. درحالیکه قدرت اقتصادی، علمی و فن آوری چین به شکل فزاینده به رشد خود ادامه می دهد؛ ابتکار "یک کمربند، یک جاده" نوید توسعه و انگیزه بیشتری برای کشور های منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران است.

همکاری ایران و چین برای ساخت آینده بهتر

به گفته دولت چین، هدف آینده این پروژه بنیان نهادن یک سیستم اقتصادی باز در سطح بالا، ارتقاء کیفیت توسعه پروژه و ایجاد شبکه منطقه آزاد تجاری با استاندارد بالا در جهان است.

ایران به عنوان یک کشور مهم در امتداد جاده ابریشم و پروژه یک کمربند یک جاده با منابع طبیعی غنی و مزایای جغرافیایی و ژئوپولتیکی که در تقاطع آسیا و اروپا واقع گردیده است، می‌تواند از منافع این پروژه بهره های زیادی ببرد.  
امسال پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و ایران است. در آینده دو کشور قطعاً همکاری های خود را در همه زمینه ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و غیره گسترش می‌دهند تا به طور مشترک آینده ای بهتر را بسازند.
در قرن بیست و یکم متاسفانه فقر همچنان یکی از بزرگترین چالش های جهان است. در حالیکه چین با خارج کردن صدها میلیون نفر از فقر در سال های اخیر به یک موفقیت بزرگ بین المللی دست یافته، چنین تجربه چشمگیری می‌تواند به عنوان یک الگو برای فقر زدایی در کل جهان و خاورمیانه مانند کشورهای سوریه و عراق باشد تا مردم این کشور ها از فقر رهایی یابند.
همچنین دستاورد چین در دستیابی به فن‌آوری ها و نوآوری‌های پیشرفته توجهات زیادی را در جهان جلب کرده است.
به گزارش فرتاک نیوز، سعید لیلاز اقتصاددان مطرح ایرانی می‌گوید رشد سریع چین در تکنولوژی های پیشرفته خیره کننده است و پروژه‌های کاوش ماه و مریخ و دیگر پروژهای علمی خدمت بزرگی به بشریت در زمینه مهندسی هوا فضاست.   
وی می افزاید که توسعه و گسترش نسل پنجم ارتباطات مخابراتی توسط چین نشان از آن دارد که تکنولوژی مخابراتی و تلفن هوشمند در چین آینده این بازار را رهبری خواهد کرد.
ما به عنوان شهروندان کشور چین فکر می‌کنیم که یک چین قدرتمند، توسعه یافته و مدرن؛ نوید یک آینده بهتر برای همه جهان به ویژه کشورهای مستقل را می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان