//
کدخبر: ۲۹۵۵۴۹ //

ساره بیات؛ داور فجر۳۹

ساره بیات که برای بازی در فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» شهرتی جهانی برای خود در حوزه بازیگری دست و پا کرده است حالا در قامت داوری جوان آثار سی ونهمین جشنواره فیلم فجر را قضاوت خواهد کرد.

ساره بیات؛ داور فجر۳۹

 صبح امروز، شنبه بیست دی ماه، اعضای هیئت‌داوران بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) در سی‌ونهمین «جشنواره فیلم فجر» معرفی شدند و نام  ساره بیات  در این فهرست به چشم می‌خورد. بازیگری که سابقه حضور در چند فیلم شاخص سینمای ایران مثل جدایی نادر از سیمین به کارگردانی  اصغر فرهادی ، محمد رسول‌الله(ص) به کارگردانی  مجید مجیدی  و ناهید به کارگردانی  آیدا پناهنده  درا در کارنامه کاری خود دارد.

به گزارش فرتاک نیوز، این بازیگر در بیست و نهمین دوره از جشنواره فیلم فجر در بخش «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» برای فیلم جدایی نادر از سیمین برنده دیپلم افتخار گرفت. نشان بازیگری از جشن چلچراغ و تندیس حافظ و جایزه «بهترین بازیگر زن» از جشن منتقدان سینمای ایران از دیگر افتخارات داخلی ساره بیات است.

در بعد جهانی و کسب جوایز مختلف از رویدادهای سینمایی بین‌المللی هم او در ۴۱ سالگی کارنامه پرباری دارد. ساره بیات با فیلم‌هایی چون جدایی نادر از سیمین، فصل‌ فراموشی فریبا و زرد، جایزه «بهترین بازیگر نقش مکمل زن» از «انجمن منتقدان فیلم لندن»، خرس نقره‌ای «بهترین بازیگر زن» از شصت و یکمین دوره «جشنواره فیلم برلین» (برای گروه بازیگران فیلم جدایی نادر از سیمین)، جایزه از جشنواره‌های «تیبورون آمریکا»، «جشنواره بین‌المللی فیلم راوی»، «جشنواره فیلم ارواین آمریکا»، «جشنواره بین‌المللی کویینز ورلند» و «جشنواره فیلم شانگهای» را دریافت کرده است. او البته سابقه نامزدی و کاندیدا شدن در بسیاری از جشنواره‌های جهانی را نیز در کارنامه خود دارد.

بیات فارغ‌التحصیل صنایع فرش و سفیر صنایع دستی است که توانسته مدرک بازیگری از یک موسسه آزاد دریافت کند. ساره بیات بازیگری تئاتر، تلویزیون و سینما را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و تاکنون علاوه بر بازی در ۱٨ فیلم بلند سینمایی، فعالیت‌هایی در سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی داشته است.

ساره بیات  که بارها در معرض قضاوت داخلی و خارجی قرار گرفته، این بار در ترکیب داوران جشنواره فیلم فجر، قرار است به قضاوت بازی بازیگران آثار این دوره جشنواره بپردازد.

سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به دبیری  سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد  در بهمن ۹۹ برگزار خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۵۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان