//
کدخبر: ۲۸۰۰۷۸ //

احمد توکلی: نمایندگان از مردم عذرخواهی کنند

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به نمایندگان مجلس عنوان کرد: تصمیم مجلس در تأمین خودرو اشتباه بود و زیبنده است که از این بابت از ملت پوزش بخواهید.

احمد توکلی: نمایندگان از مردم عذرخواهی کنند

 احمد توکلی رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت، طی مکاتبه ای خواستار عذرخواهی مجلس از مردم بابت تحویل ۳۵۰ خودروی لوکس به نمایندگان شد و از آنان خواست تا با بازگردان آنها، خودروهای ارزان تری را جهت خدمت جایگزین کنند.

به گزارش فرتاک نیوز؛  متن نامه احمد توکلی به نمایندگان مجلس بدین شرح است:

خواهران و برادران ارجمند

نمایندگان محترم ملت شریف ایران

تصمیم مجلس در تامین خودرو اشتباه بود و زیبنده است که از این بابت از ملت پوزش بخواهید.

علی علیه السلام که حجت بر ماست وقتی استاندارش مهمانی یک ثروتمند را می پذیرد در نامه ای تاریخی به او اعتراض می کند که «گمان نمی کردم دعوت یک سورچرانی را بپذیری که ثروتمندان در آن استقبال می‌شوند و بینوایان از شرکت در آن منع می گردند» و برای حاکم اسلامی ویژگی‌هایی می شمارد که از آن جمله شراکت با مردم در سختی های معیشتی و همراهی با آنان، در تلخی های زندگی است که با توجه به شرایط سخت امروز که به تعبیر پیامبر صلی الله علیه و آله سیاستمداران، و عالمان مسئول اصلی آن هستند، نباید از همدردی غفلت شود. همینطور توصیه اکید حضرت امیر است که در برخورداری مادی خود را مقدم بر مردم قرار ندهید که در این صورت هلاکت آغاز می‌شود.

 صادقانه چند نکته را تقدیم می کنیم:

قانون اساسی مجلس را در راس امور و مستقل از دو قوه و فائق بر آنها قرار داده است و قانون الزام می‌کند که بودجه مجلس را خودِ مجلس پیشنهاد کند و دولت بدون تغییر آن را در لایحه بودجه بگنجاند. حکمت این استقلال، مقهور هیچ کسی نبودن در تصمیم گیری است و شرط حفظ این استقلال، استغنای نمایندگان از قوه مجریه در تمام انواع فعالیتهای نمایندگی است. یعنی نماینده در انجام وظیفه محتاج قوای دیگر نباشد. حتی اگر برای مثال برای  نماینده در همراهی وزیران، سفر داخلی یا خارجی پیش آید، در پایان سفر صورت حساب کلیه مخارج نماینده را مجلس به دولت بپردازد.

نمایندگی به اقتضای ذات خود و نیز فرهنگ سیاسی موجود کاری دشوار و کاهنده است. ایمنی و کارایی در انجام وظائف نمایندگی مردم، باید برایش فراهم باشد. پرواضح است که ایمنی و کارآیی مترادف با تجمل‌گرایی و راحت طلبی نیست. مدت زمانی که نماینده برای سرکشی به مردم حوزه انتخابیه یا سرکشی از حوزه های دیگر صرف می کند، ماهی یک بار به مدت ۱۰ روز است و معمولاً مسافت زیادی را طی می‌کند، لذا خودروی نسبتاً ایمن که علی‌القاعده کمتر خسته می کند لازم است. مجلس مکلف است تامین این وسیله را بر عهده بگیرد. ولی چرا خودروی دنا پلاس، با اضافات لوکس حداکثری؟ و چرا نماینده بهای آن را که نصف قیمت بازار است آن هم به صورت قسطی بپردازد و آن را مالک شود که بعضاً سر از بازار درآورد و یا در خدمت فرزند یا همسر قرار گیرد؟ مجلس مکلف است برای نمایندگان شهرستان خانه‌ای تهیه کند این خانه باید در حدی باشد که چند میهمان از مراجعان را جای دهد. این مشکل برای نمایندگانی که از حوزه های عشایری به مجلس می‌آیند بیشتر وجود دارد. اما چرا آپارتمان 250متری در سعادت آباد؟ امیرالمومنین در همان نامه باز خواستش از بن حنیف می‌فرماید: «فَاتَّقِ اللهَ یا ابْنَ حُنَیفٍ وَ لْتَکْفُفْ أَقْرَاصُکَ لِیکُونَ مِنَ النَّارِ خَلَاصُکَ» ای پسر حنیف از خدا پروا کن و باید با قرص‌های نان خود بسازی تا از آتش جهنم رهایی یابی.

دیده بان شفافیت و عدالت پس از بررسی موضوع پیشنهادهای زیر را تقدیم می کند:

- مجلس تمام ۳۵۰ خودروی تحویل گرفته را بازگرداند و به جای آن خودروی پژو پارس یا کم و بیش در حد آن بخرد.

- خودرو امانت به نماینده داده شود و طبق عرف کارشناسی هزینه بنزین و تعمیرات به حساب خدمات نمایندگی ریخته شود.

- به نماینده گفته شود که در پایان ۴ سال خودروهای امانتی با قیمت حراج به فروش گذارده می‌شود و نماینده در خرید در شرایط برابر، اولویت دارد.

- برای استفاده بیشتر و بهره‌وری از وقت، نماینده اجازه داشته باشد برای حوائج خانوادگی از خودروی امانتی استفاده کند.

- برای سرکشی به حوزه انتخابیه هیچ نماینده‌ای حق نداشته باشد از هیچ دستگاه حکومتی (بدون استثنا) خدمات حمل و نقل بپذیرد، و یا بدتر، از آنان بخواهد.

- وزارت کشور طی قراردادی که هزینه آن را ماهانه مجلس به وزارت کشور می‌پردازد، در حوزه انتخابیه یا سفر ماموریتی با مبدا حوزه نماینده مزبور، از ظرفیت موجود خودش، خدمات ارائه کند. باید خرید خودرو به دست فرمانداران برای این مقصود، به تایید وزیرگشور برسد. اسامی حوزه های برخوردار از این خدمت را هیئت رئیسه مجلس تعیین می‌کند.

- نماینده نباید از خودرو در حدی برای خانواده استفاده کند که عرفاً گفته شود خودروی مجلس به خانواده تعلق گرفته است یا در به کارگیری آن در حدی خست به خرج دهد که متهم شود می‌خواهد در پایان ۴ سال خودروی سالمی داشته باشد.

نمایندگان عزیز، رهبری این مجلس را مجلس انقلابی خوانده‌اند. کاری کنید که این صفتِ اِکرامی به شما بیاید و مردم را به باور برساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۰۰۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان