//
کدخبر: ۲۷۶۳۵۶ //

وزیر علوم: تلاش ما این است که دانشگاه ها دانشجویان جدید را پذیرا باشند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آزمون سراسری ۹۹ بهتر از برنامه‌ریزی‌ها و پیش‌بینی‌ها و با سخت‌ترین پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

وزیر علوم: تلاش ما این است که دانشگاه ها دانشجویان جدید را پذیرا باشند

منصور غلامی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی و دیدار با دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل این رسانه، اظهار داشت: امسال برگزاری کنکور سراسری،‌ اقدامی بود که پیش از این سابقه نداشت و نشان می دهد همه دستگاه ها، نهادهای اجرایی و مسوول کشور برای سلامت داوطلبان حساسیت داشتند و ارزش و اعتبار قائل بودند.

وی با بیان اینکه این دستگاه ها با امکانات خودشان وارد شدند و کمک کردند، گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم تعیین کننده دستورالعمل های بهداشتی برگزاری آزمون ها از جمله کنکور سراسری بود، همچنین نظارت توسط عوامل بهداشتی این وزارتخانه در همه حوزه ها اعمال شد.

به گزارش فرتاک نیوز؛ وزیر علوم با اشاره به سخت تر شدن پروتکل های بهداشتی در هر کدام از کنکورهای ۹۹ خاطرنشان کرد: آزمون های سال جاری با مرحله بندی انجام شد؛ ابتدا دکتری، بعد کارشناسی ارشد و در آخرین مرحله آزمون سراسری در چهار روز برگزار شد؛ در هر کدام از این آزمون ها پروتکل های بهداشتی سخت تر اجرا می شد.

غلامی درباره نظرسنجی صورت گرفته از داوطلبان کنکور سراسری، اظهار داشت: در هر سه آزمون از داوطلبان نظرسنجی شد که هر دوره رضایت داوطلبان را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی نشان می داد؛ در آزمون سراسری بیشترین رضایتمندی نسبت به رعایت اصول بهداشتی توسط عوامل اجرایی بود که رضایت بالای ۹۰ درصد اعلام شده بود.

وی افزود: عده ای در بخش های اجرایی آزمون نگران بودند و تماس هایی برای ارسال اطلاعاتی به ما انجام می شد که به طور مستقیم و غیرمستقیم حکایت از بهتر شدن روند برگزاری آزمون ها بود.

به گفته وزیر علوم، نگرانی در حین برگزاری کنکور سراسری برطرف شد و امیدواریم نتایج این آزمون برای شرکت کنندگان در کنکور دستاورد خوبی به دنبال داشته باشد.

غلامی تاکید کرد: تلاش ما این است که سال تحصیلی آینده، دانشگاه ها حتماً دانشجویان جدید را پذیرا باشند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۳۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان