//
کدخبر: ۲۶۹۰۸۹ //

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۱۶|آخرین قیمت‌ها از دلار و سکه در بازار آزاد

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای ۱۸عیار هرگرم ۹۳۱ هزار تومان، قیمت دلار ۲۱هزار و ۹۰۰ تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۰میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۴/۱۶|آخرین قیمت‌ها از دلار و سکه در بازار آزاد
به گزارش فرتاک نیوز،

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت طلای 18عیار هر گرم 931 هزار و 400 تومان، قیمت دلار 21 هزار و 900 تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 350 هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم 9 میلیون و 500 هزار تومان است.

همچنین در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون تومان و سکه گرمی یک‌میلیون و 550 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 930 هزار و 300 تومان، هر گرم طلای 24عیار یک‌میلیون و 242 هزار تومان و هر مثقال طلا 4  میلیون و 35 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1776 دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در بازار داخلی و افزایش قیمت جهانی طلا از جمله دلایل رکوردشکنی‌های این روزهای طلا و سکه در بازار است؛ قیمت سکه در روزهای اخیر رکوردهای بالایی را به ثبت رسانده است اما با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تقاضای اضافی وارد این بازار نشده است و فعالان این بخش می‌گویند که قیمت‌ها متأثر از افزایش شدید قیمت دلار، رشد کرده‌اند.

افزایش قیمت ارز در هفته‌های اخیر موجب شده است بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی‌ها ثبت شود؛  بر همین اساس در بازار آزاد هم‌اکنون قیمت دلار 21 هزار و 900 تومان، یورو 24 هزار و 600 تومان و درهم امارات 6 هزار و 40 تومان اعلام شده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 200تومانی نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 21 هزار و 850 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 21 هزار و 750 تومان خریداری می‌کنند،

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها با افزایش 200تومانی نسبت به روز کاری قبل 24 هزار و 200 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 24 هزار و 100 تومان است.

گفتنی است، همزمان با افزایش چشم‌گیر قیمت ارز در بازار آزاد، بازارساز قیمت‌ خرید و فروش ارز در صرافی‌های بانکی را به‌صورت محسوسی افزایش داده و سعی کرده است قیمت‌ها نزدیک به بازار آزاد باشد.

این تلاش بازارساز به‌منظور کاهش آربیتراژ بین صرافی‌های بانکی و بازار آزاد انجام شده است؛ بازارساز این‌بار بدون هراس از رشد قیمت‌ها، با ثبت رکوردهای بالا و بی‌سابقه در تابلوی صرافی‌ها، سعی دارد مانع از ورود تقاضای کاذب و سفته‌بازی به صرافی‌های بانکی شود.

قیمت دلار بر تابلوی صرافی‌های بانکی در نخستین روز هفته و فقط طی یک روز نزدیک به 2 هزار تومان افزایش یافته بود. روز شنبه بین قیمت دلار آزاد و صرافی ملی 400 تومان فاصله وجود داشت و این فاصله در روز یکشنبه به 150 تومان رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۹۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان