//
کدخبر: ۲۶۵۲۳۲ //

وجود رانت در قرعه‌کشی خودرو تکذیب شد

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تکذیب هرگونه رانت در قرعه کشی اخیر ۲ گروه ایران خودرو و سایپا گفت: این قرعه‌کشی تحت نظارت نهادهایی شامل وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و قوه مقننه انجام شده و کنترل مضاعف در تمام برنامه‌ریزی‌ها و نرم افزارهای آن انجام گرفته که هیچ نگرانی درباره آن وجود نداشته باشد.

وجود رانت در قرعه‌کشی خودرو تکذیب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

امیر جعفرپور روز پنجشنبه افزود: تا پایان امسال چهار قرعه‌کشی دیگر برای فروش فوق‌العاده در کشور انجام و هر بار ۲۵ هزار دستگاه خودرو عرضه می‌شود که سهم ایران خودرو از این تعداد ۱۵ هزار دستگاه و سهم سایپا ۱۰ هزار دستگاه خودرو است.

وی ادامه داد: در فواصل برگزاری قرعه‌کشی‌ها، چهار بار پیش فروش خودرو توسط خودروسازان برگزار می‌شود که در قرعه کشی زمان تحویل خودرو بین یک تا ۹۰ روز اما در پیش فروش زمان تحویل خودرو از ۹۱ تا ۳۶۵ روز است.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت خودرو در قرعه‌کشی قطعی است و در زمان اعلام اسامی متقاضی باید بلافاصله وجه را پرداخت ‌کند اما در پیش فروش خودرو، قیمت روز محاسبه می‌شود، سود مشارکت و سود انصراف ندارد و در زمانی که متقاضی خودرو را تحویل می‌گیرد با توجه به قیمت روز باید مابه التفاوت آن را بپردازد.

وی افزود: قیمت خودرو را شورای رقابت تعیین می‌کند و در پیش فروش خودرو جانب مشتری کاملا رعایت شده و مردم نباید در این زمینه نگران باشند.

جعفرپور درباره علت فاصله قیمتی خودرو بین آنچه شورای رقابت تعیین می‌کند با آنچه در بازار به فروش می‌رسد ادامه داد: دلیل این فاصله قیمتی این است که شورای رقابت در مقابل تولیدکننده، بیش از حد جانب مصرف کننده را می‌گیرد.

وی گفت: اگر قیمت‌ها به حاشیه بازار نزدیکتر و تولید سودآور شود، کمک جدی به رشد قطعه سازی در داخل کشور و سرمایه گذاری در صنعت خودرو و ارتقای روزافزون خودروها از نظر کیفی و کمی خواهد شد.

معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برنامه کشور تولید یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه خودرو تا پایان سال جاری است افزود: تولید امسال خودرو در کشور ۱.۵ برابر تولید سال گذاشته این محصول خواهد بود.

وی ادامه داد: سهم شرکت ایران خودرو از این میزان تولید ۵۰۰ هزار دستگاه، سهم شرکت سایپا ۴۵۰ هزار دستگاه، سهم سایر گروه‌های ایران خودرو مثل ایران خودرو دیزل ۱۰۰ هزار دستگاه و باقیمانده آن سهم دیگر شرکت‌های خودرویی در کشور است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۵۲۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان