//
کدخبر: ۲۶۴۳۴۷ //

دانشجویان دکتری از شنبه مجوز ورود به دانشگاه را دارند

دانشگاه الزهراء در اطلاعیه ای اعلام کرد: دانشجویان دکتری دارای واحد رساله و پژوهشگران پسا دکتری می توانند از روز ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ در دانشگاه حضور یابند.

دانشجویان دکتری از شنبه مجوز ورود به دانشگاه را دارند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از دانشگاه الزهراء ، دانشگاه الزهراء در اطلاعیه ای اعلام کرد: امتحانات دانشجویان این دانشگاه در همه مقاطع تحصیلی به صورت مجازی برگزار می شود همچنین دانشجویان دکتری دارای واحد رساله و پژوهشگران پسا دکتری می توانند از روز ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ در دانشگاه حضور یابند بدیهی است امکان ارائه خوابگاه به دانشجویانی که واحد رساله را در نیمسال جاری حذف کرده اند وجود نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش ، در اطلاعیه دانشگاه الزهراء آمده است :با توجه به اعلام رسمی دولت  در خصوص بازگشایی مجدد دانشگاهها، طبق اعلام قبلی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی  برگزاری امتحانات دانشجویان ارشد و دکترا (با توجه به دستور العمل های اعلامی وزارت علوم) در اختیار اساتید گذاشته شده است و لازم است دانشجویان در خصوص هر یک از واحدهای درسی خود، تابع نظر استاد درس در خصوص شرکت در امتحان پایان نیمسال باشند چراکه برگزاری امتحانات مقاطع تحصیلات تکمیلی به شکل مجازی خواهد بود.
گفتنی است ،  تمامی امتحانات دانشگاه به شکل مجازی و در روز و ساعت اعلام شده قبلی در سیستم آموزشی دانشگاه برگزار می شود همچنین امتحانات دانشجویان بین المللی فقط به شکل مجازی برگزار خواهد شد از طرفی باید به این نکته اشاره شود که دانشجویان دکتری دارای واحد رساله و پژوهشگران پسا دکتری می توانند از روز ۱۷ خرداد ماه ۱۳۹۹ در دانشگاه حضور داشته باشند. بدیهی است امکان ارائه خوابگاه به دانشجویانی که واحد رساله را در نیمسال جاری حذف کرده اند وجود نخواهد داشت.
لازم به ذکر است ،  دانشجویان دکتری که دارای واحد امتحان جامع (کتبی یا شفاهی) هستند و درخواست حذف در نیسمال جاری نداده اند، می توانند از تاریخ ۱۷ خرداد ماه برای انجام امور مربوطه به دانشگاه مراجعه کنند زیرا این دسته از دانشجویان در صورتیکه متقاضی خوابگاه باشند، صرفا یک هفته قبل از امتحان جامع با تأیید دانشکده مربوطه و اعلام به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی می توانند از امکانات خوابگاه استفاده و پس از آن تحویل دهند همچنین دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که دارای واحد پایان‌نامه بوده و لازم است برای انجام امور آزمایشگاهی و کارگاهی از امکانات دانشگاه استفاده کنند، می توانند با تأیید استاد راهنما و دانشکده مربوطه و اعلام به معاونت آموزشی در دانشگاه حضور یابند. بدیهی است امکان ارائه خوابگاه به دانشجویانی که واحد پایان نامه را در نیمسال جاری حذف کرده اند وجود نخواهد داشت.
بنا براین گزارش ،  برای واحدهای عملی تمامی دانشجویان که تاکنون به شکل مجازی برگزار نشده است و طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه (که در اطلاعیه جداگانه ای به اطلاع خواهد رسید) بصورت حضوری اجرا خواهد شد، بازه زمانی معادل حداکثر ۶ هفته از روز یکشنبه ۱۵ تیر ماه ۹۹ در نظر گرفته شده است. لازم است بخش قابل توجهی از این دوره ها طی ۴ هفته اول با هماهنگی اساتید درس و دانشجویان بصورت فشرده اجرا شود و موارد استثنا طی دو هفته پایانی به اتمام برسد همچنین استفاده از خوابگاه برای دانشجویان شهرستانی با توجه به مصوبات شورای سلامت و پیشگیری از کرونا و نیز رعایت دستورالعمل های آن ذکر شده در اطلاعیه‌های معاونت های دانشجویی و آموزشی امکان پذیر خواهد.
در بخش دیگری از اطلاعیه دانشگاه آمده است : سکونت دانشجویان دکتری در خوابگاه به‌ تدریج و براساس زمان‌بندی و برنامه معاونت دانشجویی صورت ‌خواهد گرفت به طوری که سکونت دانشجویان در خوابگاه از ۱۷ خرداد ماه به بعد و در نیسمال جاری به منزله استفاده ایشان از یک ترم خوابگاه است همچنین سلف و هر نوع خدمات تغذیه‌ای در دانشگاه طبق روال تابستان های گذشته تعطیل خواهد بود.
 شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه و سکونت در خوابگاه 
دانشگاه الزهرا در اطلاعیه ای  شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه و سکونت در خوابگاه 
را اعلام کرد به طوری که ضرورت حضور دانشجویان با مسئولیت علمی استاد راهنما، اعلام دلایل، کنترل و نظارت اساتید راهنما خواهد بود زیرا دانشجویان متعهد می‌ شوند تمامی دستورات بهداشتی و پیشگیرانه ابلاغی از سوی مرکز مشاوره، بهداشت و سلامت دانشگاه را رعایت کنند همچنین دانشجویان ساکن در خوابگاه متعهد می‌ شوند فقط برای حضور در آزمایشگاه، کتابخانه، ملاقات با استاد راهنما و خرید مایحتاج ضروری از خوابگاه خارج شوند و در صورت عدم رعایت پروتکل ها امکان حضور در خوابگاه را از دست خواهند داد این در حالی است که صرفا واحدهای؛ خوابگاه، آزمایشگاه و کتابخانه به ایشان ارائه سرویس می‌ دهند از طرفی باید به این نکته اشاره شود که فرایند حضور دانشجویان دارای جنبه های آموزشی و دانشجویی است که مجموعه فرمها و دستورالعمل ها و فرایند درخواست و ... در پیشخوان "درخواست انجام فعالیت پژوهشی حضوری دانشجویان" طراحی و از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه قابل بهره برداری است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۴۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان