//
کدخبر: ۲۶۱۷۱۸ //

پیشنهاد دانشگاه شریف برای مدل برگزاری امتحانات نهایی و نمره دهی

دانشگاه شریف در اطلاعیه ای شیوه پیشنهادی خود را برای برگزاری امتحانات و نمره دهی در نیم­سال جاری تشریح کرد.

پیشنهاد دانشگاه شریف برای مدل برگزاری امتحانات نهایی و نمره دهی
به گزارش فرتاک نیوز،

معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص شیوه پیشنهادی برای نمره‌دهی و ارزیابی در نیمسال جاری اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است؛ به استحضار می رساند در جلسه اخیر شورای مدیران آموزش دانشگاه، مجموعه نظرات دریافتی در خصوص شیوه پیشنهادی برای نمره ­دهی در نیم­سال جاری (در پاسخ به استعلام­‌های انجام شده) جمع‌بندی شد.

با توجه به آنکه اکثریت نظرات دریافتی همچنان به انتخاب شیوه مرسوم نمره­ دهی (نمره­ دهی عددی بین صفر تا بیست) اختصاص داشت، لذا مقرر شد با فرض امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم در نیمسال جاری، اولا شیوه نمره دهی همان شیوه نمره دهی مرسوم دانشگاه (نمره­ دهی عددی بین صفر تا بیست) خواهد بود.

ثانیا علاوه بر تسهیلاتی که قبلا برای حذف ترم و حذف درس در این نیمسال اعلام شده است، تسهیلاتی به شرح زیر برای دانشجویان صرفا در این نیم­سال در نظر گرفته شود: با توجه به شرایط خاص نیم­سال 2-1398، دانشجویان می ­توانند پس از ثبت قطعی تمامی نمرات این نیم­سال در کارنامه و در بازه زمانی که در نیم­سال تحصیلی آتی (1-1399) توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تعیین و ملزومات آن در سامانه آموزش لحاظ خواهد شد، تقاضای تبدیل یکی از نمرات دروس خود به P (در صورت قرار گرفتن نمره اخذ شده در محدوده قبولی) و یا W را داشته باشند.

در صورت استفاده از گزینه تبدیل نمره یک درس به W، تعداد واحدهای باقیمانده در نیم­سال برای دانشجویان کارشناسی نباید کمتر از 8 واحد و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نباید کمتر از 6 واحد شود.

همچنین مقرر شد به مدرسین محترم دروس توصیه شود موضوع ارزیابی مستمر دانشجو در طول نیم­سال را مدنظر داشته و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بخش قابل توجهی از نمره درس بر اساس ارزیابی مستمر دانشجو قابل تعیین باشد. ضمنا در صورتی که امکان برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم از طرف مراجع ذی صلاح کشوری به طور کامل منتفی شود، تمهیدات پیش بینی شده به اطلاع خواهد رسید.  

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۷۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان