//
کدخبر: ۲۵۸۲۴۳ //

گلایه مردمی که وام ۱ میلیونی را دریافت نکردند

با وجود اینکه وزارت کار طی اطلاعیه ای اعلام کرد علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد، اما مردم سؤالات متعددی دارند که بخشی از آن در گزارش آمده و منتظر پاسخ مسئولان است.

گلایه مردمی که وام ۱ میلیونی را دریافت نکردند
به گزارش فرتاک نیوز،

پرداخت وام یک‌میلیونی به خانوارهای یارانه‌بگیر یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور است که متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام کنند.

وزارت رفاه از ساعت 22 روز چهارشنبه 27 فروردین پیامکی با مضمون «سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید.» به شماره همراه سرپرستان خانوار ارسال کرده است.

پس از ارسال پیامک‌ها، سرپرستان خانوار تا روز یکشنبه 7 اردیبهشت فرصت دارند فقط کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک کنند. سرپرستان بعد از ارسال کد ملی به سرشماره 6369 پیامکی را با عنوان عملیات با موفقیت انجام شد دریافت می‌کنند.

4فروردین99 این وام حمایتی به 96.5 درصد از یارانه بگیران واریز شد اما بخشی از سرپرستان خانوار بودند که علی الرغم اینکه سیم کارت به نام خودشان بود و کد ملی خود را پیامک کرده بودند ولی وام یک میلیون تومانی را دریافت نکردند. طبق اعلام بانک مرکزی حدود 34هزار نفر از تسهیلات مذکور به دلایلی از جمله مسدودی حساب، شماره حساب اشتباه، عدم سازگاری شماره حساب با کد ملی ارسالی، نامعتبر بودن اطلاعات معرفی شده و سایر خطاها میسر نشده است. 

 وزارت کار روز گذشته اعلام کرد که  علت عدم واریز، تا شنبه هفته آتی (مورخ 13 اردیبهشت ماه) به صورت پیامکی به افراد مذکور اعلام خواهد شد.

 در فاصله 4فروردین تا کنون حجم سؤالات بسیاری از سوی مخاطبان تسنیم مطرح شد که تا کنون بدون جواب از سوی وزارت کار باقی مانده است. 

 از آنجایی که وزارت کار اعلام کرده بود در پالایش خود تنها سیم کارت به نام سرپرست خانوار و مشمولیت سرپرست از یارانه را در دستور کار دارد که تعداد زیادی از مردم اعلام می کنند باوجود اینکه مشمول یارانه می شدند و با سیم کارت سرپرست خانوار کد ملی خود را تا 31 فروردین به سرشماره 6369 ارسال کرده اند اما مشمول بسته حمایتی دولت نشده اند. 

بعد از انتشار خبر«اعلام پیامکی علت عدم واریز وام یک میلیونی برای برخی خانوارهای یارانه بگیر تا شنبه آینده» کاربران تسنیم سؤالاتی متعددی را مطرح کرده اند که منتظر پاسخ از سوی مسئولان هستند. خبرنگار تسنیم در این زمینه پیگیری های لازم را انجام داده است اما هنوز به نتیجه نرسیده است. 

محمد

  برای من پیامک یارانه کرونایی که سرپرست خانوار ‌یارانه بگیر هستم هنوز ارسال نشده آیا امکان ارسال وجود دارد یا خیر؟

ناشناس

  ما کارگران فصلی که هیچ درآمدی نداریم. دریافتی ما فقط همین یارانه است. چرا دولت محترم فکری برای این قشر نمی‌کند. از مسئولین محترم استدعا داریم که فکری به حال این قشر بکند تا بیشتر از این شرمنده خانواده نشوند. ممنون.

عباس

 سلام.پیام به6369فرستادیم جواب تائید نیامده،چکار کنیم؟

سیدمهدی

 کدملی به سرشماره 6369ارسال نمی‌شود

ص. ش

 سلام بنده تا الان هیچ اس ام اسی از وزارت رفاه دریافت نکرده ام شماره ملی خودم رو هم به شمار تلفنی که به نام خودم بود فرستادم بازم هیچ اس ام اسی دریافت نکردم ممنون میشم راهنمایم کنید

 علی

 مادر پیر و مریض دارم. در این شرایط کرونا چگونه مادرم را برای تهیه  سیم کارت بیرون ببرم؟

ساعد گرجی

 سلام هر چه تلاش می کنم کدملی ارسال نمی شود. باید چه کار کنم ؟

مرتضی

  کسی که سالمند است و  هیچ درآمدی ندارد. این امکان وجود دارد با سیم کارت فردی که معتمدش است کد ملی خود را ارسال کند؟

وی

 با وجود اینکه دولت تاکید کرده است که کسی از خانه بیرون نیاید. چگونه برای سیم کارت اقدام کنیم؟کشور ثبت احوال دارد از کد ملی می توان تشخیص داد که چه کسی در قید حیات است؟ 

محسن حسینایی

  سلام من برام پیامک آمده است.  ولی کدملی را که ارسال می کنم ارسال نمی شود. برای برادرم هم کد ملی ارسال شده است اما کد تایید نیامده است. پدرم هم با وجود اینکه سیم کارت به نامش بود و کد ملی را تا 31 فروردین ارسال کردیم اما وام واریز نشده است. 

 رضایی

 15 روز است که یارانه خود و همسرم از خانواده یمان تفکیک شده است. اولین یارانه را تاکنون دریافت نکرده ایم. با وجوداینکه با سیم کارت سرپرست خانوار کدملی را پیامک کرده ام اما مشمول وام نشده ایم. مگر دولت نگفت زوج های جوان وافرادی که به تازگی یارانه را تفکیک کرده اند مشمول بسته حمایتی کرونا می شوند؟  

محمدرضاشایان

 مادر 90 ساله من سیم کارت دارد ولی به نامش نیست ؟ چه کنیم؟

اسمعیل قدیمی

  الآن مادر من تک وتنها زندگی میکند. تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی است 85 سن دارد سواد هم ندارد.  در روستا تک و تنها زندگی می کند. دولت فکر این افراد را هم کرده است؟

محمد

  باسلام من هجدهم برج بانک واریز یارانه ام را تغییر دادم و در بانک دیگری شماره حساب ثبت سایت رفاهی کردم ولی بیستم یارانه واریز شد .برام یارانه نریختند.  رفتم پلیس+10گفتند اسم شما در لیست وجود دارد. اما به خاطر ثبت دیر در سامانه رفاهی یارانه این ماه برای شما سوخت می شود. می خواهم بدانم که آیا ماه بعد این یارانه من که واریز نشده باهم واریز خواهد شد؟مسئله دیگر این است که ایا این پیامک وام برای من خواهد امد چون هنوز پیامکی دریافت نکردم؟؟

ناشناس

می گویند اگر سرپرست مثلا 10 سیم کارت داشته باشه، برای همه سیم کارت ها پیامک ارسال می شود.شاید برای سیم کارتی پیامک ارسال شود که خاموش باشد. آن وقت بایدچه کار کند؟

احمد

  سلام من یه سیم کارت ایرانسل گرفتم چون بعداز 72ساعت فعال می شود. بعلت مسدود بودن سایت ثبت نتوستم کد بفرستم.الان هم بعد از هفتم اردیبهشت سیم کارتم فعال شد. که مهلت تمام شده بود. به همین دلیل نتوانستم کد ارسال کنم .از طرفی مجبور شدم یکی از سیم کارت های پدرم را به نام خودم کنم. با توجه به اینکه  وزارت رفاه قبلاً‌برای پدرم پیامک به این خط ارسال کرده بود، من کد ملی خودم را که می فرستم هیچ جوابی دریافت نمی کنم. لطفا راهنمایی کنید تا بتوانم وام بگیرم. سرپرست خانواده ام خواهشاً مسئولان پاسخگو باشند. 

 محبی

  حدود 10روز است که یارانه ام را از خانواده جدا کرده ام. شماره حساب را در بانک و پلیس +10 ثبت کرده ام. سیم کارت هم به نام خودم بوده است. پیامک هم با سیم کارت خودم که سرپرست خانوار هستم تا 31 فروردین ارسال کرده ام اما تا کنون پاسخی نگرفته ام. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۸۲۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان