//
کدخبر: ۲۵۷۱۷۶ //

حریرچی: مردم به مازندران سفر نکنند

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از همه مردم ایران به ویژه شهروندان استان تهران خواست به هیچ عنوان به مازندران سفر نکنند.

حریرچی: مردم به مازندران سفر نکنند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر ایرج حریرچی بعدازظهر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان مازندران در ساری به حذف محدودیت ورود و خروج بین استان ها اشاره کرد و افزود: اگرچه امروز وضعیت کنترل و مقابله با بیماری کووید ۱۹ در شمال به ویژه مازندران مطلوب است، اما این که در نخستین روز از رفع محدودیت ها ، جاده هراز با حجم بالای خودرو غیربومی به استان مواجه شود، خطری جدی علیه بهداشت و سلامت مازنی ها است.

معاون وزیر بهداشت از مازندران به عنوان استان مهم و استراتژیک به لحاظ فعالیت کشاورزی و امنیت غذایی نام برد و گفت: به لحاظ نزدیکی تهران با مازندران از شهروندان تهرانی حتی آنانی که دارای ویلا و منزل شخصی در این استان هستند خواهش می کنیم سلامت خودشان و البته مازندرانی ها به ویژه کشاورزان عزیز را به خطر نیاندازند.

وی ضمن قدردانی از همه مردم مازندران به ویژه کادر درمانی و بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی بابل و مازندران و همچنین مردم و اعضای ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در این استان شمالی اظهار داشت: تاکنون پشتیبانی همه مردم از برنامه های وزارت بهداشت و یا در واقع ستاد ملی کرونا کشور بی نظیر بوده است.

وی با اظهار این که مازندران با اقدامات مناسب پیشگیری و مقابله خوبی با این بیماری جهانی داشته است و اکنون به لحاظ آماری ابتلا و بستری در وضعیت بسیار مناسب کاهش قرار دارد، در عین حال تصریح کرد: تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا به کرونا وجود داشته باشد، یعنی شیوع گسترده ویروس در کمین است.

حریرچی با بیان این نکته تا زمانی که دارو ، واکسن موثر و دسترسی همه جانبه به این اقلام بهداشتی و درمانی در کشور مهیا نشود، زندگی کردن با بیماری ویروس کرونا را باید عادت کنیم، گفت: باید عرض کنم برخلاف تصورات بررسی ها نشان داده  است که گرمای هوا نیز تاثیر چندانی در کاهش شیوع این بیماری ندارد.

وی بار دیگر نسبت به مسافرت به استان های مختلف کشور به ویژه شمال در شیوع بیماری و به خظر افتادن بیشتر کادر درمانی و مردم منطقه هشدار داد و گفت: به نظر می رسد با توجه به این که حوصله مردم سر رفته و مشکلات اقتصادی نیز وجود دارد، رعایت مقوله سفر به استان های شمالی به ویژه مازندران کمتر توجه شود ، اما تاکید می کنم مسئولان استان باید تدابیر ویژه پیشگیری از کرونا را در نظر بگیرند.

معاون وزیر بهداشت بار دیگر به کاهش تحمل مردم و سختی های اقتصادی اشاره و با  تاکید گفت که رفتار مردم که در ۲ ماهه اخیر با شیوع ویروس کرونا به درستی تغییر کرده است ، باید در مقوله پیشگیری و مقابله همچنان تداوم داشته باشد.

لزوم انجام روزانه هزار تست کرونایی در مازندران

 معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که اکنون مهمترین ماموریت ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران در این استان شناسایی افراد کم علامت و بی علامت نسبت به ویروس کرونا است، گفت: وزارت بهداشت در این خصوص حمایت همه جانبه ای را دارد.

وی با بیان اینکه همچنان طبق تصمیم ستاد ملی کرونا دانشگاه ، مدارس ، ورزشگاه ها و بسیاری از مراکز تجاری و تولیدی و اماکن عمومی تعطیل است، گفت: این که در این شرایط با آزاد شدن تردد بین استانی شاهد شیوع و از سرگیری این بیماری باشیم ، نشانه بی توجهی به رفتار درست و صادقانه شهروندان مسئولیت پذیر است.

حریرچی گفت: معتقدم استانداران با داشتن اختیارات تفویض شده باید در پیشگیری و مقابله با ویروس در چنین شرایطی به درستی تصمیم گیری و عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه نمونه تدبیر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور کانادا است که افراد با انجام تست و شناسایی مبتلا حق خروج از خانه را ندارند و اگر کسی تخطی کند تا ۸۰ هزار دلار جریمه می شود.

حریرچی گفت: به همین دلیل وزارت بهداشت شناسایی افراد بی علامت و کم علامت را مورد توجه قرار داده است و امروز در برخی از استان های کشور از جمله فارس با روزانه یک هزارو ۷۰۰تست این ماموریت در حال انجام است.

وی از مسئولان مازندران نیز خواست تا این مقوله را جدی بگیرند.

معاون وزیر بهداشت از پزشک خانواده استان مازندران به عنوان یک ظرفیت بسیار مناسب در انجام این طرح و یکی از عوامل موفقیت پیشگیری و مقابله با ویروس دراین خطه شمال دانست و گفت: به نظر من الان موقع میوه چینی از طرح پزشک خانواده در این استان که دولت هزینه سنگینی را متقبل شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان