//
کدخبر: ۲۵۶۷۹۸ //

ذخایر نفت بر روی آب رکورد ۱۶۰ میلیون بشکه را زد

منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود 160 میلیون بشکه نفت بر روی آب ذخیره کرده اند که دو برابر سطح ذخیره شده در دو هفته گذشته است

ذخایر نفت بر روی آب رکورد 160 میلیون بشکه را زد
به گزارش فرتاک نیوز،

 منابع کشتیرانی گفتند تاجران حدود 160 میلیون بشکه نفت بر روی آب ذخیره کرده اند که دو برابر سطح ذخیره شده در دو هفته گذشته است. زیرا آنها تلاش می کند تا با فزونی در ذخایر نفت ناشی از کاهش تقاضا در جهان، کنار بیایند.

کشورهای عضو اوپک پلاس توافق کردند تا میزان تولید خود را از ابتدای ماه می و تا پایان ماه ژوئن 9.7 میلیون بشکه در روز تقریبا 10 درصد تولید جهان کاهش دهند.

همزمان تاجران نیز به دنبال یافتن مخازن بر روی زمین و روی دریا هستند چراکه به نظر می رسد این فزونی عرضه، بیشترین میزان در تاریخ باشد.

منابع کشتیرانی می گویند نفتی که در مخازن شناور در نفتکش ها نگهداشته می شود به حداقل 160 میلیون بشکه رسیده است که شامل 60 نفتکش غول پیکر (VLCC) می شود که می تواند 2 میلیون بشکه نفت را نگهداری کند.

به گفته این منابع، 25 تا 40 نفتکش بسیار بزرگ از ابتدای ماه آوریل و کمتر از 10 نفتکش غول پیکر در ماه فوریه کرایه شده است.

آخرین باری که مخازن شناور به این سطح رسیدند به سال 2009 باز می گردد که تاجران 100 میلیون بشکه نفت را بر روی اب ذخیره کردند.

770 نفتکش غول پیکر در جهان وجود دارد که تحلیلگران برآورد کرده اند 100 تا 200 فروند از آنها برای ذخیره سازی بر روی آب در ماه آتی استفاده شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۷۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان