//
کدخبر: ۲۵۶۱۰۸ //

بررسی مشکلات اصناف در نشست استانداری تهران

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: در نشست استانداری مشکلات و دغدغه‌های اصناف در رابطه با فعالیت واحدهای صنفی، ملاحظات، الزامات و مخاطرات به دلیل شیوع ویروس کرونا با حضوردستگاه‌های ذی‌ربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شد.

بررسی مشکلات اصناف در نشست استانداری تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از اتاق اصناف تهران، قاسم نوده فراهانی با اشاره به فعالیت اصناف کم خطر در تهران از هفته آینده، اظهار داشت: مطابق برنامه ستاد ملی مقابله باکرونا از شنبه ۳۰ فروردین ماه برخی اصناف کم خطر در استان تهران شروع به فعالیت می‌کنند که فعالیت این واحدها ملاحظات، الزامات و مخاطرات خاص خود را دارد؛ از این رو نشستی در استانداری تهران با حضور تمامی دستگاههای ذیربط و نمایندگان وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار و تمامی مشکلات و دغدغه های اصناف تهران را مطرح کردیم.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: واحدهای صنفی مشکلاتی جهت ثبت نام در سایت وزارت بهداشت برای کسب ثبت نام دارند که مقرر شد، هم سرعت این کار افزایش پیدا کند و هم اینکه در صورتی که برخی صنوف نتوانستند در سایت ثبت نام کنند تا قبل از روز شنبه ساز و کار جدیدی را جایگزین کنیم.

فراهانی ادامه داد: نکته بعدی اعلام تعطیلی پاساژها است. از آنجایی که صنوف کم خطر خارج از پاساژها می‌توانند فعالیت نمایند، باعث اختلافات و نارضایتی عدیده واحدهای صنفی شده است. در این نشست اعلام کردیم تا برای پاساژها ضوابط و پروتکل بهداشتی خاص تدوین و در هفته آینده ابلاغ گردد تا این بخش از اصناف نیز امکان فعالیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: همچنین با توجه به نبود شرایط و ملزومات اجرای پروتکل های بهداشتی برای واحد های صنفی درخواست کردیم تا این امکانات از قبیل دستکش، ماسک و ماده ضد عفونی کننده توسط کمیته پشتیبانی با حضور وزارت صمت و بهداشت تهیه و به واحد های صنفی اعلام شود تا اصناف بتوانند با مراجعه اقلام مورد نظر را خریداری نمایند.

فراهانی در پایان با اشاره به مشکلات مالیاتی اصناف تصریح کرد: درخواستهای مالیاتی اصناف از جمله بخشش مالیاتی یک ساله و تعویق زمان تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد را مکررا اعلام کردیم و با توجه به شرایط موجود اصناف درخواست زیادی از دولت ندارند و این حمایتها امری بدیهی ست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۶۱۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان