//
کدخبر: ۲۵۰۸۸۱ //

پرداخت اولین بسته حمایتی دولت تا پایان هفته

رئیس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت اولین بسته حمایتی دولت برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در طول این هفته خبر داد.

پرداخت اولین بسته حمایتی دولت تا پایان هفته
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص اقدامات دولت برای جبران خسارات ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: مصوبات امروز دولت برای جبران خسارت‌ها شامل دو بخش می‌شود و گروه اول مصوباتی هستند که به موجب آن یک تمهیل یا فرصت به افرادی که مشاغل آن‌ها از شیوع کرونا آسیب دیده داده می‌شود.

او افزود: ۱۰ گروه از مشاغل تعیین شد و برای اینکه صاحبان این مشاغل از نظر بیمه، مالیات و اقساط بانکی دچار مشکل نشوند تمهیداتی برای آن‌ها در نظر گرفته شد.

نوبخت بیان کرد: بخش دیگر مصوبات امروز مربوط به مبالغی است که باید به صورت بلاعوض پرداخت شود. این بخش از پرداخت تعهدات پولی را سازمان برنامه و بودجه تقبل کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مقرر شد ۴ مرحله کمک بلاعوض به خانواده‌های کم درآمد پرداخت شود. این گروه‌ها شناسایی شدند که حدود ۳ میلیون خانواده هستند و قرار است به این خانواده از ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان در ۴ مرحله به صورت بلاعوض در قالب بسته حمایتی ویژه پرداخت شود.

او گفت: قرار است اولین مرحله از این بسته حمایتی همین هفته پرداخت شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: گروه دیگر از کمک‌های حمایتی دولت، پرداخت تعهدات مالی به کارگران فصلی است که از ۱ تا ۲ میلیون تومان وام به کارت یارانه آن‌ها واریز می‌شود و اقساط آن بعد از سه ماه تنفس از کارت یارانه آن‌ها کسر می‌شود.

نوبخت بیان کرد: این وام بدون ضامن است و نیازی نیست که افراد متقاضی به بانک‌ها مراجعه کنند، بعد از ثبت درخواست این کمک هزینه به حسابشان واریز می‌شود.

او گفت: این وام ۱۲ درصد است که ۴ درصد را متقاضی و ۸ درصد را سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۰۸۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان