//
کدخبر: ۲۳۲۵۰ //
وزارت خارجه روسیه:

امیدواریم کارشناسان تسلیحات شیمیایی دراسرع وقت واردخان شیخون شوند

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که کارشناسان تسلیحات شیمیایی برای بررسی حمله شیمیایی به منطقه خان شیخون سوریه در سریعترین زمان ممکن وارد این منطقه شوند.

امیدواریم کارشناسان تسلیحات شیمیایی دراسرع وقت واردخان شیخون شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف رئیس بخش منع گسترش تسلیحات و نظارت بر آن در وزارت خارجه روسیه گفت: اعزام کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی به خان شیخون اقدامی مهم خواهد بود که باعث خواهد شد واقعیت حادثه ۴ آوریل در این منطقه معلوم شود.

وی افزود: ما اطلاعات مربوط به اعزام کارشناسان سازمان منع گسترش سلاح های هسته ای به خان شیخون را به دقت دنبال می کنیم و تا کنون هیچ اطلاعاتی در پایگاه رسمی این سازمان در این مورد منتشر نشده است.

این مقام روس ادامه داد: اعزام کمیته حقیقت یاب به سوریه و حضور آن در محل حادثه مهم است؛ چرا که گاز سارین ماندگاری ندارد و به سرعت اثر آن از بین می رود، بنابراین ما امیدواریم هیئت سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی متناسب با مأموریت تعیین شده عمل کند.

در همین راستا «احمد اوزومجو» مدیر کل سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی گفت که این سازمان هنوز عوامل حمله شیمیایی خان شیخون در استان ادلب را شناسایی نکرده است.

 

منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان