//
کدخبر: ۲۲۹۱۷۸ //

"فریبرز حمیدی" رئیس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و‌پرورش شد

فریبرز حمیدی به عنوان رییس جدید مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و‌پرورش انتخاب شد.

"فریبرز حمیدی" رئیس مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و‌پرورش شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 با انتخاب محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش، فریبرز حمیدی به عنوان رییس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این وزارتخانه منصوب شد.

حمیدی پیش از این، مشاور و جانشین وزیر آموزش‌ و پرورش در ستاد مدرسه محوری بوده و سرپرستی مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی؛ معاون برنامه‌ریزی آموزش منابع نیروی انسانی؛  معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش ‌و پرورش شهر تهران و معاون رسانه‌ای و فرهنگی روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش را در کارنامه خود ثبت کرده است.

در مراسم معارفه، فریبرز حمیدی با تشکر از وزیر آموزش‌وپرورش به دلیل احیای مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم با برنامه‌ریزی‌ها منسجم و اساسی در راستای ارتقای تعلیم و تربیت به جامعه مخاطبان پاسخ خوبی بدهیم.

حمیدی بابیان اینکه تعریفی از بسیاری از مشکلات تعلیم و تربیت نداریم، گفت: طبق تعاریف تعلیم و تربیت عبارت است از مجموعه فرصت‌ها، اقدامات و دستاوردها از لحظه انعقاد نطفه تا پایان حیات که در راستای شکوفایی انسان باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: برای تغییر رفتار جمعی و اتمسفر موجود، باید کف جامعه را تغییر داد که شامل دانش، نگرش و مهارت آن جامعه است.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی با اشاره به اینکه روابط عمومی با جریان سازی و فرهنگ‌سازی باید گفتمان آموزش‌وپرورش را بسازد، اظهار کرد: برای گفتمان سازی سه شرط وجود دارد؛ در موضوع نگرش کار روابط عمومی منحصر به این مجموعه نیست چراکه باید همه ظرفیت‌ها باهم هماهنگ شوند.

وی با اشاره به وظایف روابط عمومی، گفت: اطلاع‌رسانی، تحلیل، پژوهش، اقناع، فهم مشترک و توسعه مشارکت از وظایف روابط عمومی است لذا تمام عوامل برون و درون سازمان باید کمک کنند تا سازمان بتواند به طور مطلوب کار کند.

حمیدی بابیان اینکه مشکل باید تبدیل به مسئله شود، گفت: شرط دوم این است که کار در روابط عمومی کار کلیشه‌ای نیست و نیاز به ایجاد رغبت در نظام تعلیم و تربیت دارد و اگر ایجاد انگیزه و شادابی نکنیم عملاً کاری انجام نداده‌ایم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی خاطرنشان کرد: شرط سوم این است که کار روابط عمومی کار تیمی است و روابط عمومی باید متناسب با مقتضیات روز عمل کند، چه‌بسا معلمانی که منتظر انگیزه دادن از طرف ما هستند و این اتفاق در جهت عکس می‌افتد.

حمیدی با بیان اینکه وظیفه روابط عمومی تصویر کشیدن توانمندی‌های آموزش‌وپرورش و ارتقای جایگاه آن است، اظهار کرد: در روابط عمومی باید تلاش و کوشش آگاهانه، برنامه‌ریزی‌شده، مستمر و منسجم وجود داشته باشد تا بتواند بین خود و سازمان تفاهم ایجاد کند.

حمیدی بابیان اینکه روابط عمومی محلی برای خلاقیت افکار نو و کارهای جدید است، گفت: روابط عمومی آینه تختی است که محدب و مقعر نیست و باید عملکردی با رویکرد امید، نشاط و ایجاد انگیزه داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: الگوی کار در روابط عمومی تفکر محور است و باید بتواند تعامل خوبی برقرار کند.

حمیدی بابیان اینکه چند اصل را در روابط عمومی مدنظر قرار خواهیم داد، گفت: صداقت با مجموعه نظام تعلیم و تربیت، کیفیت، پاسخگویی، مسئولیت‌پذیری، قابلیت محاسبه و مخاطب محوری اساس و اصول کار در روابط عمومی خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۹۱۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان