//
کدخبر: ۲۲۶۲۴۷ //

همتی: تاثیر قیمت بنزین در تورم سالانه ۴ درصد است

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه تأثیر افزایش قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود، درباره ریسک بالای سرمایه گذاری در بازار ارز هشدار داد.

همتی: تاثیر قیمت بنزین در تورم سالانه ۴ درصد است
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، با اشاره به تاثیر اصلاح قیمت بنزین در نرخ تورم نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته ثبات نسبی، معادل ۱۱٫۴۰۰ تومان بوده است از طرف دیگر محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.

همتی درباره عوامل افزایش نرخ ارز نیز توضیح داد: در این چند روز، تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در  بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر، همانطور که قبلاً تأکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس وحواله را هم درنظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز، همچنان پابرجا خواهد بود.

همتی همچنین نوشت: تأکید این نکته نیز ضروری است که، نرخ فعلی ارز، تحت تأثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده، و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۶۲۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان