//
کدخبر: ۲۰۶۱۷ //

داعش کشته شدن اعضای خود درحمله آمریکا به افغانستان را تکذیب کرد

گروه تروریستی داعش امروز (جمعه) گزارش ها مبنی بر اینکه بزرگترین بمب غیرهسته ای آمریکا به کشته شدن شمار زیادی از تروریست های عضو این گروه منجر شده است، را رد کرد.

 داعش کشته شدن اعضای خود درحمله آمریکا به افغانستان را تکذیب کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

داعش در خبرگزاری خود موسوم به اعماق اعلام کرد: منابع امنیتی کشته یا زخمی شدن افراد در نتیجه حمله روز گذشته آمریکا به ننگرهار را با استفاده از یک بمب GBU-43/B رد کرده اند.

وزارت دفاع آمریکا دیروز پنجشنبه اعلام کرد در عملیاتی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

مقام های وزارت دفاع افغانستان امروز از کشته شدن دست کم 36 تروریست داعش در نتیجه این حمله خبر دادند.

حامد کرزای رئیس جمهوری پیشین افغانستان نیز ساعاتی پیش در صفحه توییتر خود اقدام آمریکا در انداختن بزرگترین بمب غیر اتمی جهان مشهور به 'مادر بمب ها' را به شدت محکوم کرد و نوشت: 'این جنگ علیه تروریست ها نیست؛ سوء استفاده از کشور ما برای آزمایش تسلیحات جدید و خطرناک است.'

وی در ادامه نوشت: 'بر ما افغانستانی هاست که آمریکا را متوقف کنیم.'

برخی دیگر از مقام های افغان نزدیک به اشرف غنی رئیس جمهوری این کشور نیز این اقدام را محکوم کردند. 'عمر زاخیلوال' سفیر افغان در پاکستان در توییترش نوشت: به نظر من استفاده از بزرگترین بمب غیرهسته ای در خاک ما غیر سازنده و محکوم است. اگر بمب راه حل بود، اکنون سرزمین ما امن ترین نقطه زمین بود.

این در حالی است که مقام های آمریکایی، از جمله 'جان نیکلسون' فرمانده ارشد آمریکایی در افغانستان، تاکید دارند که این سلاح به درستی و علیه هدفی مناسب استفاده شده است.

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان