//
کدخبر: ۱۹۳۰۱۱ //

قیمت سیب زمینی به ۸ هزار تومان رسید

قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به ۴ تا ۶ هزار تومان و در خرده فروشی به ۶ تا ۸ هزار تومان رسید.

قیمت سیب زمینی به ۸ هزار تومان رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

بعد از آزاد سازی نسنجیده صادرات سیب زمینی و پیاز قیمت این محصولات رو به افزایش است به طوری که در فصل برداشت نیز مردم سیب زمینی را  با قیمت 8 هزار تومانی خریداری میکنند و در حق آنها  اجحاف صورت میگیرد.

قیمت هر کیلوگرم سیب زمینی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران حدود 4 تا 6 هزار تومان و در خرده فروشی به 6 تا 8 هزار تومان است.

سوم اردیبهشت ماه سال جاری بود که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با ارسال نامه ای به رئیس گمرک صادرات سیب زمینی و پیاز  را آزاد اعلام کرد.

در آن نامه آمده بود: پیرو نامه شماره 60/21605 به تاریخ 10 فروردین 98، در خصوص ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و پیاز و با توجه به ضرورت استمرار تولید و تنظیم بازار کشور مقتضی است موضوع رفع ممنوعیت صادرات سیب‌زمینی و پیاز از تاریخ صدور این نامه به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.

بنابراین گزارش با توجه به کاهش ارزش پول ملی و اعطای یارانه به تولید در بخش کشاورزی، صادرات این محصول برای متقاضیان صادرات صرفه زیادی دارد اما این امر منجر به کاهش عرضه و گرانی در بازار داخلی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۰۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان