//
کدخبر: ۱۷۸۷۵۷ //

نخستین واکنش روس ها درباره سپاه؛ ترامپ امنیت خاورمیانه را به خطر انداخت

عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد: تصمیم دونالد ترامپ برای قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی، امنیت خاورمیانه را به خطر انداخت.

نخستین واکنش روس ها درباره سپاه؛ ترامپ امنیت خاورمیانه را به خطر انداخت
به گزارش فرتاک نیوز،

«آنتون ماروزوف» با بیان اینکه چنین اقدامی برخلاف عرف مناسبات بین المللی صورت گرفته است، اظهار داشت: قراردادن نام نیروهای مسلح یک کشور در فهرست سازمان های تروریستی اقدامی بی اساس است.
ماروزوف افزود: متاسفانه سیاست دولت ترامپ در خاورمیانه بر مبارزه با تروریست ها استوار نشده است ضمن اینکه سپاه پاسداران در تامین ثبات منطقه نقش مهمی برعهده دارد.
وی با انتقاد از آمریکا برای مداخله در امور داخلی دیگر کشورها با هدف به خطر انداختن ثبات در آنها، اظهار داشت: ترامپ از تصمیم اخیر خود علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نتیجه ای نخواهد گرفت، آنها (آمریکایی ها) بارها ایران و روسیه را تحریم کرده اند اما این اقدامات غیرقانونی که مغایر با منشور سازمان ملل است، هرگز نتیجه ای در بر نداشته است.
وی تصریح کرد: آمریکا تروریست ها را به گروه های خودی و غیرخودی تقسیم می کند در حالی که باید با این گروه ها مبارزه بی امان کرد.
عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: متاسفانه آمریکا از تروریست ها برای سرکوب و تضعیف کشورهای مخالف با سیاست های خود استفاده می کند.
وی به اوضاع سوریه و جنگ داخلی هشت ساله در این کشور اشاره کرد و گفت: نمونه اقدامات بی ثبات کننده آمریکا را در سوریه شاهد بوده ایم، آنها با تحویل هزاران تن سلاح به مخالفان دولت سوریه، زمینه تجهیز و قدرت گرفتن تروریست ها و گروه های افراط گرا در این کشرو را فراهم کردند و در واقع حامی گروه های تروریستی شدند.
وی با خطرناک خواندن رویکرد آمریکا اظهار داشت: موضع روسیه بر مقابله و مبارزه با تروریست ها و نابودی آنها استوار شده است.
گفتنی است، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده ساعاتی پیش اعلام کرد دولتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به عنوان 'سازمان تروریستی خارجی' تعیین کرده است.
به دنبال این اقدام خصمانه آمریکا، شورای عالی امنیت ملی در اقدامی متقابل دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را گروه تروریستی معرفی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۷۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان