//
کدخبر: ۱۷۷۷۷۰ //

اسلوونی بر توسعه روابط با ایران تاکید کرد

رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان اسلوونی در دیدار با سفیر کشورمان در لوبلیانا، ضمن ابراز همدردی با سیل زدگان و مردم ایران، بر اهمیت توسعه روابط و دیپلماسی پارلمانی بین دو کشور تأکید کرد.

اسلوونی بر توسعه روابط با ایران تاکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 ماتیاژ نمتس در دیدار با کاظم شافعی با اشاره به جاری شدن سیل در ایران و آسیب دیدگان و قربانیان این حادثه طبیعی، با مردم ایران ابراز همدردی کرد. 
نمتس با اشاره به اهمیت توسعه دیپلماسی پارلمانی از جمله تشکیل گروه های دوستی پارلمانی، از تشکیل گروه دوستی ایران در پارلمان اسلوونی در یک ماه آینده خبر داد. 
رئیس کمیته سیاست خارجی پارلمان اسلوونی همچنین به ظرفیت ها و فرصت های همکاری دو کشور اشاره کرد و افزود: ایران به ویژه به لحاظ همکاری های اقتصادی شریک مهمی برای اسلوونی محسوب می شود. 
وی تصریح کرد: به رغم وسعت محدود اسلوونی می توانیم همکاری های اقتصادی بین دو کشور را ارتقاء بخشیم. 
نمتس با اشاره به علاقمندی خود به ایران، اظهار کرد: ایران به سبب تاریخ خود، من را شیفته کرده و این کشور در حال حاضر نقش مهمی در منطقه دارد. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی نیز ضمن تشریح وضعیت فعلی مناطق سیل زده و قربانیان و آسیب دیدگان از این بلیه طبیعی از رفتار غیرمسئولانه، غیرسازنده و خصمانه دولت آمریکا حتی در شرایط خطیر فعلی که مانع از ارسال کمک های داوطلبانه به ایران می شود، به عنوان یک نمونه از تروریسم اقتصادی نام برد. 
شافعی ضمن تشریح شرایط منطقه از جمله در کشورهای عراق، سوریه، یمن، افغانستان و فلسطین اشغالی و تبیین مواضع و سیاست های اصولی ایران، اظهار کرد: بعضی کشورها به جای حل و فصل مسائل از مسیر صلح آمیز و مذاکره و گفت وگو، با اتخاذ برخی تصمیم ها و اقدام ها به دنبال افزایش تنش در منطقه هستند. 
وی ضمن ابراز تشکر از مواضع حکیمانه دولتمردان اسلوونی در قبال برجام و توافق هسته ای، گفت: روابط با اسلوونی به ویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری و به رغم مشکلات و شرایط موجود، مسیر رو به رشدی را طی می کند. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۷۷۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان