//
کدخبر: ۱۷۳۲۷۲ //

سناتور آمریکایی از اشغالگری صهیونیست ها در جولان حمایت کرد

سناتور ارشد آمریکایی که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در سفر به جولان اشغالی همراهی می کرد، گفت: برای به رسمیت شناختن حاکمیت صهیونیست ها در این منطقه با دولت ترامپ لابی می کند.

سناتور آمریکایی از اشغالگری صهیونیست ها در جولان حمایت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیندزی گراهام سناتور ارشد آمریکایی افزود که با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا لابی می کند تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را به رسمیت بشناسند.
گراهام که به همراه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جولان اشغالی رفته بود، تاکید کرد: هیچ طوری نمی تواند تصور کند که رژیم اسرائیل جولان اشغالی را پس دهد.
رئیس کمیته قضائی سنای آمریکا وعده داد که در این رابطه با رئیس جمهوری کشورش صحبت خواهد کرد.
ترامپ سال گذشته برخلاف سنت دولت های پیشین آمریکا قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی و سفارت کشورش در فلسطین اشغالی را به شهر قدس منتقل کرد.
این اقدام وی که با محکومیت جهانی روبرو شد، تلاش های حامیان رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا برای شناسایی حاکمیت صهیونیست ها بر جولان اشغالی را دوچندان کرد.
خردادماه امسال طرحی در همین رابطه در مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شد اما «پاول رایان» رئیس جمهوریخواه این مجلس از رای گیری برای آن جلوگیری کرده و آن را مسکوت گذاشت.
هفته گذشته فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که دمشق برای مقابله با تلاش های رژیم صهیونیستی به منظور ادامه اشغال بلندی های جولان، تردید نخواهد کرد.
نتانیاهو در راستای کمپین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی اظهار داشت که برای ملاقات با ترامپ و شرکت در نشست سالانه گروه آیپک (AIPAC) در 24 مارس به واشنگتن سفر خواهد کرد. 
بلندی های جولان در جنوب غرب سوریه و در نزدیکی مرز فلسطین، در سال 1981 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد، اما دولت آمریکا تاکنون از هرگونه موضع گیری درباره وضعیت حاکمیت این منطقه خودداری کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۳۲۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان