//
کدخبر: ۱۷۲۳۰۷ //

اتحادیه اروپا طرح اضافه شدن ریاض به فهرست سیاه پولشویی را وتو کرد

به دنبال اعمال نفوذ عربستان سعودی، اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد افزوده شدن نام این کشور به فهرست سیاه پولشویی را رد کردند.

اتحادیه اروپا طرح اضافه شدن ریاض به فهرست سیاه پولشویی را وتو کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

اعضای اتحادیه اروپا چهارشنبه به اتفاق آرا پیشنهاد کمیسیون اروپا برای افزوده شدن نام عربستان سعودی به لیست سیاه پولشویی اتحادیه اروپا را رد کردند. 

 به نوشته «خبرگزاری فرانسه» این طرح که ابتدا توسط بازوی اجرایی اتحادیه اروپا تهیه شده بود، خشم عربستان ، آمریکا  و برخی کشورهای اروپایی را موجب شد.

 یک مقام اروپایی در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت که وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا، در جریان گفت‌وگوهایی که فردا در بروکسل برگزار می‌شود، رد این پیشنهاد را رسمی خواهند کرد. 

در پیش‌نویس بیانیه‌ای که توسط وزرای اروپایی تصویب خواهد شد، قید شده که دولت‌های اروپایی  نمی‌‌توانند پذیرای این پیشنهاد باشند.

بر اساس این گزارش،طرح افزودن نام عربستان به فهرست پولشویی واکنش شخصی «ملک سلمان» پادشاه آل سعود و نامه نگاری اعتراضی وی به سران اروپا را به همراه داشت.

در نامه ارسالی ملک سلمان خطاب به سران کشورهایی اروپایی قید شده بود ، افزوده شدن نام عربستان به این فهرست «تعجب آور» و «غیر منتظره» بوده  و به  جریان تجارت و سرمایه گذاری بین ریاض و اتحادیه اروپا لطمه می‌زند.

رسانه‌ها  پیشتر گزارش کرده بودند که رهبری مخالفت‌ها با این اقدام کمیسیون اروپا را دولت‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، بلژیک و یونان برعهده گرفته‌ و آن‌ها در نشست اخیر سفرای خود از آن انتقاد کرده بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۲۳۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان