//
کدخبر: ۱۷۱۷۲۱ //

شانس سریال های نوروزی برای جذب بینندگان

شانس سریال های نوروزی برای جذب بینندگان
به گزارش فرتاک نیوز،

در جذب مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی، بازیگران اولین حرف را می‌زنند.

بدون شک اولین قدم در رسانه ملی برای ایجاد کشش و ارتباط مخاطب با  رسانه به خصوص در تعطیلات نوروز گزینش بازیگران محبوب و مطرح است.

و اما پرسشی که باقی می‌ماند این است که آیا بازیگران می‌توانند تنها عامل موفقیت سریال‌های نوروزی باشند؟ به‌طور قطع چنین نیست.

چرا که در موفقیت یک برنامه تلویزیونی عامل‌های گوناگونی چون فیلمنامه، کارگردانی، بازیگری، میزان بودجه، لوکیشن، شبکه نمایش و برنامه زمانی پخش تاثیرگذارند.

اما با بررسی کوتاهی از وضعیت بازیگری در سه شبکه یک، دو و سه می‌توان دریافت تفاوت آنچنانی نسبت به سریال‌های سال‌های گذشته حاصل نشده است و در معرفی بازیگران جدیدی که محبوب واقع شوند ناتوان بوده‌ایم.

البته این نکته نیز وجود دارد که در فرصت محدود ساخت سریال‌های نوروزی امکان معرفی بازیگران تازه‌تر وجود ندارد و البته ریسک بالایی برای اجرای این عمل وجود دارد.

علیرضا نجف زاده کارگردانی که در بخش اول به ویژگی‌های کارگردانی او پرداختیم در سریال "مُرّ قانون" با یک قصه ویژه و یک سری بازیگر از پیش طناز طرف است که باید دید چقدر  توانسته از خلاقیت و توانمندی تیم بازیگری‌اش سود ببرد؟

سعید آقاخانی با سریال "ن.خ" می‌آید. سریال "ن.خ" همان طور که در بخش قبلی یادداشت به آن اشاره شد، سریالی  متفاوت از آنچه در آپارتمان‌ها رخ می‌دهد نوشته شده است. به هر حال سعید آقاخانی خودش این روزها به عنوان یک فاکتور مهم در  عرصه بازیگری در رأس بازیگران این سریال قرار دارد و همان طور که اعلام کرده شخصیت "ن.خ" هم خودش هست از حمید آذرنگ، علی صادقی، و البته هومن حاجی‌عبداللهی که تا مدت‌ها با شخصیت "رحمت" سریال "پایتخت" برای مخاطبان سریال‌های نوروزی شناخته می‌شود سود برده تا به اثری متفاوت در سریال‌سازی دست پیدا کند. اما از قصه سریال "ن.خ" برمی‌آید که یک فضای متفاوت، یک سبک روایت متفاوت و البته با استفاده کردن از جغرافیای جدید به نفع فاصله گرفتن از سریال‌سازی آپارتمانی به دنبال یک اتفاق ویژه باشد.

اگر بازیگران این مجموعه در موقعیت جدید به خوبی شناخته شوند و جا بیفتند قطعا می‌توانند آنها هم برگ برنده‌ای برای سریال مهدی فرجی و سعید  آقاخانی باشند.

و اما سریال های نوروزی که در سال جدید مورد توجه ما خواهند بود از این قرار اند:

در شبکه یک سیما، سعید آقاخانی با سریال "ن.خ" به حضور ما می‌رسد که نقش محوری این سریال نیز خودش است.  در شبکه دو سیما بهرنگ توفیقی با ملودرامی مخصوص و سه بازیگر مطرح در عرصه طنز در روزهای پایانی نوروز به حضور ما می‌رسد.

و در آخر در سه شبکه یک، دو و سه، بازیگران نام‌آشنایی چون مرجانه  گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، علی صادقی، حمید آذرنگ، سعید آقاخانی، حمید گودرزی، مهراوه شریفی‌نیا و میترا حجار مهمان خانه های ما خواهند بود اما آنچه که اهمیت دارد توانمندی های آن‌ها در جذب و نشاندن مخاطبین پای تلویزیون است که پس از به اتمام رسیدن نمایش قابل بررسی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۷۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان