//
کدخبر: ۱۷۱۷۱۱ //

روستاهای استان اردبیل و معضل مهاجرت

روستاهای استان اردبیل و معضل مهاجرت
به گزارش فرتاک نیوز،

در فواصل معین هرسال از سوی مسئولان شهری اردبیل خبرهایی مبنی بر مهاجرت شهرنشینان به روستاهای استان می رسد، با این حال روند تخلیه ی سکنه روستاها به همراه روانه شدن نیروی انسانی به سمت شهرها ادامه دار است.  فاصله گرفتن مردم روستا از فعالیت های تولیدی سابق خود و مصرف گرایی، همچنین تحولات فرهنگی در سال های اخیر سبب روبرو شدن با مشکلات شهری علی الخصوص بیکاری و متقاعب آن پیش‌روی در خالی شدن روستاها شده است.

چنانکه رابطه مستقیمی میان کمبود شغل و اعزام مهاجر وجود دارد و روستاها و شهرهای کوچک که برخوردار از زیرساخت های ضروری جهت فرصت های اشتغال نیستند به عنوان خاستگاه مهاجرفرستی و شهرهای بزرگ به عنوان مقاصد عزیمت شناخته می‌شوند.

استان اردبیل نیز با توجه به کمبود در امکانات و زیرساخت های تولیدی و صنعتی از پیش با معضل مهاجرت داخل استانی و برون استانی روبرو بوده است.

در طول سالیان پیشین غالب روستاهای استان و شهرستان های کوچک از جمعیت خالی شده و حاشیه‌نشینی در مرکز استان و چند مورد از شهرستان‌ها گسترش یافته است و این موضوع زمینه افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم استان در این زمینه بیان داشته‌اند که دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها همکاری‌ داشته باشند.

میرحمایت میرزاده نیز اظهار داشته اند که با فراهم آوردن بستر اشتغال و کارآفرینی در روستا می‌توان نسبت به گرایش معکوس امیدوار بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان