//
کدخبر: ۱۶۹۸۴ //

فائو: ناامنی غذایی ارمغان جنگ در خاورمیانه و شمال آفریقا است

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل (فائو) هشدار داد که درگیری و جنگ در خاورمیانه و آفریقا باعث شده است که 30 میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه شوند.

فائو: ناامنی غذایی ارمغان جنگ در خاورمیانه و شمال آفریقا است
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری فرانسه، فائو درگزارشی که روزگذشته منتشر کرد، گفت: امنیت غذایی و وضعیت تغذیه درخاور نزدیک وشمال آفریقا طی پنج سال گذشته به مراتب وخیم تر شده است.

براساس این گزارش، 'ناامنی غذایی درمیان جمعیت بزرگسال منطقه درسالهای 2014-2015 نزدیک 9 و نیم درصد بود که معادل 30 میلیون نفر بود.'

گزارش فائو افزود: کشورهایی مانند عراق، سودان، سوریه ویمن ازاین نظر دارای بالاترین نرخ ها درجهان هستند که نشان دهنده تاثیرات ویرانگر درگیری های جاری برامنیت غذایی و وضعیت تغذیه است.

'عبدالسلام ولد احمد' مدیرکل ونماینده منطقه ای فائو نیز گفت: درگیری دراین منطقه مانعی بزرگ در راه تلاش ها برای مقابله با کاهش آب بوده است.

وی افزود: محیط آرام وبا ثبات یکی از پیش شرط های قطعی پاسخگویی کشاورزان به چالش های مربوط به کمبود آب و تغییر اقلیم است.

یمن که فقیرترین کشور جهان عرب است وآب های زیرزمینی آن به شدت کاهش یافته است، از زمان آغاز جنگ ناشی از مداخله نظامی عربستان، به شدت با ناامنی غذایی دست به گریبان شده است.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل روز جمعه با بیان این که 60 درصد جمعیت 17 میلیونی یمن گرسنه هستند، هشدار داد که یک سوم 22 استان یمن در لبه پرتگاه قحطی قرار دارند.

فائو اعلام کرد که جنگ شش ساله سوریه نیز تاثیر مخربی بر دسترسی غیرنظامیان به غذا داشته است.

این گزارش افزود: بحران سوریه به ویژه در سال های 2015-2016 وخیم تر شده است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور نیازمند کمک های غذایی هستند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۹۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان