//
کدخبر: ۱۶۸۵۰۶ //

۶۵هزار تن «جو» از آلمان آمد

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خوزستان با بیان این‌که ۶۵هزار تن جو از آلمان به ایران وارد شد، گفت: میزان واردات خوراک دام در سال‌جاری در مقایسه با سال قبل توسط شرکت پشتیبانی دام ۵برابر افزایش یافته است.

۶۵هزار تن «جو» از آلمان آمد
به گزارش فرتاک نیوز،

 هادی سلامات مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خوزستان امروز در حاشیه بازدید از ورود محموله‌های بزرگ خوراک دام به کشور، اظهار کرد: حدود 65هزار تن جو از آلمان برای تنظیم بازار نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی ماهشهر تخلیه شد.

وی افزود: این کشتی در چند روز گذشته به کشور وارد شد، ولی به‌دلیل وسعت و بزرگی تخلیه آن چند روز به‌طول انجامید.

سلامات گفت: ما در مقایسه با سال گذشته بیش از 5 برابر افزایش واردات نهاده‌های دامی داشتیم و سال آینده نیز بیشتر از این میزان واردات انواع نهادهای دام شامل کنجاله سویا، جو و ذرت دامی به کشور وارد می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خوزستان یادآور شد: هر کشتی روزانه 8هزار تن خوراک دام تخلیه می‌کند و در انبارهای این شرکت قرار می‌گیرد که بخشی از آن به‌طور مستقیم پس از تخلیه به آدرس دامداری‌ها و مرغ‌داری‌ها منتقل می‌شود.

وی درباره قیمت این نهاده‌های دامی گفت: قیمت فروش جو و ذرت 1500 و کنجاله سویا 2600 تومان است.

سلامات تصریح کرد: در مقطعی مشکل حمل‌ونقل برای ما پیش آمد که چالش‌هایی در این ارتباط داشتیم اما در حال حاضر مشکلی برای حمل‌ونقل نهادها نداریم.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خوزستان خاطرنشان کرد: سیستم حمل‌ونقل نهادها به 2 شکل روباری و دوم این‌که پس از انبار شدن نهادها توسط شرکت‌های حمل ارسال می‌شود.

وی در پایان گفت: ما به‌عنوان مسئول تنظیم بازار در بخش خوراک دام، کار خود را انجام می‌دهیم، اما برخی مشکلات وجود داشت که اکنون برطرف شده است و با کمک بخش خصوصی در این زمینه کار کردیم، اما جو روانی وجود داشت که به شرایط بازار دامن زده بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۵۰۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان