//
کدخبر: ۱۶۸۰۱۷ //

غوغای دانشگاه هنر در رودکی

در چهارمین شب سی‌وچهارمین جشنواره موسیقی فجر، دانشگاه هنر در دو بخش کلاسیک و هنر اجراهایی را روی صحنه برد که با استقبال مخاطبان مواجه شد.

غوغای دانشگاه هنر در رودکی
به گزارش فرتاک نیوز،

 نخستین بخش اجرای دانشگاه هنر تحت عنوان آنسامبل موسیقی کلاسیک دانشکده موسیقی (فرناد) به سرپرستی علی باستانی‌نژاد روی صحنه رفت. در این بخش قطعاتی کلاسیک با سازهای فلوت، پیانو، ویولن و ویولن‌سل نواخته شد. قطعات اجرا شده در این بخش از آثار بزرگان موسیقی کلاسیک از جمله فرانتس یوزف هایدن، آستور پیاتزولا، ولفگانگ آمادئوس موتسارت، پل شوئنفیلد، محمدسعید شریفیان، میچیسواو سامیلوویچ واینبرگ و ژرژ گاروارنتس بود.

قسمت دیگری از این بخش به دوئت پیانو و ویولن اختصاص یافته بود که در آن بهزاد جعفریان، نوازنده ویولن و پدرام غفاری، نوازنده پیانو در کنار یکدیگر به زیبایی هنرآفرینی کردند. در این قسمت اثری با نام آوای کولی(Zigeunerweisen) از پابلو دو ساراساته روی صحنه اجرا شد.

این قطعات در حالی اجرا شد که رفت‌وآمد جسته و گریخته برخی از حضار در حین اجرا همانند شب‌های گذشته در تالار رودکی به چشم می‌خورد.

دانشگاه هنر پس از یک تنفس ۱۰ دقیقه‌ای گروه سازهای ایرانی خود را در بخش دوم به روی صحنه برد تا قطعاتی از موسیقی سنتی در تالار رودکی اجرا شود.

گروه سازهای ایرانی دانشگاه هنر با رهبری و بازنویسی پارتیتور محمدرضا فیاض در پنج قسمت قطعاتی را نواختند که شامل سیاناو، شونان، آرَنگان، دَلگان و زَرمیتان بود. اسامی این قطعات از نام روستاهایی در کردستان، گیلان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری برگرفته شده و هر قطعه در بردارنده تم‌هایی از موسیقی این استان‌ها بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۸۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان